Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Cities Skylines – pytań kilka nowicjusza(kolej; drogi; tereny i ich oznaczanie)
#1
Zanim zacznę, kilka słów o mnie, żeby było wiadomo, jaki jestem zielony w Cities Skylines.
W Cities Skylines, gram 3 dzień, gdzie pierwszy dzień, to było ciągłe zaczynanie nowej gry, bo coś poszło nie tak. Potem było miasto, gdzie osiągnąłem populacje 7tyś. I okazało się ze nie mam miejsca na nowoodblokowane rzeczy i rozbudowę dróg na większe. Teraz nie mam miejsca na kolej i wyznaczenie tras kolejowych, ale nowej gry już nie będę zaczynał.
W gry podobne do Cities Skylines, nie grałem, poza tym że jakieś niespełna 40 lat temu grałem na czymś co nazywaliśmy komputerem(Amiga) w simcity. Wiem jak to zabrzmiało – jestem w kwiecie wieku.  Tounge
Aktualnie w Cities Skylines, mam 4 tereny, zabudowane niespełna 3. Populacja prawie 29tys. I ponad 4.5 mln w kasie.
Tak to w skrócie ze mną wygląda. A teraz pytania.

1. Zacznę od wyżej wspomnianej kolei.
Zauważyłem że są jej 2 typy, jako transport publiczny i jako transport towarowy.
Czy jest sens budowania jej jako transport publiczny? Jako miejski chyba nie, może jako między miastowy(między terenami)? Mam już autobusy i metro podziemne. Gdzie na metro nie przewidziałem wcześniej terenu i budowa stacji, negatywnie wpłynęła na zadowolenie sąsiadujących mieszkańców mieszkańców.
Jeżeli chodzi o budowę kolei transportu towarów. Wystarczy postawić stacje towarową w strefie przemysłowej i podpiąć się do zewnętrznej lini kolejowej? Czy trzeba jeszcze coś zrobić, aby prawidłowo funkcjonowała?

2. Drogi. Gra rozróżnia je na małe, średnie, duże i autostrady.
Ja wszystko buduje przy drogach małych, zwłaszcza tereny mieszkalne i handlowe. Może to błąd? Może tereny przemysłowe lepiej budować przy drogach średnich?
Do czego w ogóle, służy to rozróżnienie dróg i ich przeznaczenie? Ja dróg dużych używam do łaczenia terenów, dróg średnich do łączenia dzielnic, a przy drogach małych buduje.
Korki mi się na razie nie robią, choć mam chyba za dużo skrzyżowań – dostaje komunikat że zbyt dużo skrzyżowań, zbyt blisko siebie, może powodować korki. Kilka rond też mam.
Jeszcze w kwestii dróg. Czy w Cities Skylines, jest możliwość robienia parkingów? Denerwują mnie samochody zaparkowane przy ulicy, zwłaszcza w rejonach mieszkalnych. Czy można ustanowić zakaz wjazdu? Sporo samochodów parkuje przy drodze żwirowej, okalającej park.

3. Dzielnice i oznaczanie terenów. Mam opcje oznaczenia terenu, jako teren przemysłowy, rolniczy, wydobywczy itp. Jak skorzystać z tej opcji? Jak sprawdzić, czy na danym skrawku terenu, są jakieś złoża mineralne?

4. Hałas. Tereny mieszkalne buduje przy drogach małych. Jednak czasem w bliskim sąsiedztwie, jest droga średnia. Mieszkańcy w tym wypadku „blokowisko”(teren mieszkalny o wysokim zagęszczeniu), narzekali na hałas. Nasadziłem wysokich drzew i niby problem ustał, nie wiem na jak długo. Jest jakaś zalecana minimalna odległość od dróg i innych źródeł hałasu, na budowę, terenów mieszkalnych?

5. Tereny. Gra wyróżnia:
- teren mieszkalny o małym zagęszczeniu
-  teren mieszkalny o wysokim zagęszczeniu
- teren handlowy o małym zagęszczeniu
- teren handlowy o wysokim  zagęszczeniu
- tereny przemysłowe
- tereny biurowe
Gdzie  i w jakich odległościach od siebie je budować.
Tereny przemysłowe buduje z dala od terenów mieszkalnych. Tereny handlowe, w pobliżu terenów mieszkalnych, ale nie po sąsiedzku. W terenach przemysłowych, nie robię terenów handlowych. Teren handlowy o wysokim  zagęszczeniu, jest przeznaczony dla  terenów mieszkalnych o wysokim zagęszczeniu? Tereny biurowe budować jak tereny przemysłowe, daleko?

6. Mody. Z innej gry, nie byłem ich zwolennikiem, ponieważ zazwyczaj dawały przewagę w grze, nie wiem jak to z nimi jest w Cities Skylines. Co one tak właściwie robią/dają. Mody które ułatwią poruszanie się po grze były by ok., lub gdybym za jednym kliknięciem mógł wyburzyć większy obszar, a nie pojedynczy element.

Trochę tego wyszło… następne pytania później.
  Odpowiedz
#2
W Cities Skylines mody w zasadzie zmieniają rozgrywkę. Najwięcej modów jest na bardziej realistyczną, a nawet fotorealistyczną. W dodatku w niejednych miejscach poprawiają zepsutą lub głupią mechanikę gry, tego nie da się wytłumaczyć w jednym poście, przejrzyj to forum, najlepiej zacznij od modów miesiąca z poszczególnych miesięcy.

1. Transport międzymiastowy na kolei jest automatyczny. No chyba że będziesz miał mody, w których zablokujesz spawnowanie pociągów automatycznych i stworzysz swoje linie :P Transport towarowy jest w całości automatyczny.
Dlatego radzę budować stacje towarowe tak, żeby nie było łatwego dostępu pociągami towarowymi po mieście (bo inaczej będą się pojawiać, a z czasem wyjeżdżają prawie puste ze stacji dosłownie co kilka sekund, jeśli narobi się dużo potencjalnych połączeń, a tworzą się automatycznie między wszystkimi dostępnymi stacjami), najlepiej zrobić tak, żeby dostęp między sobą na kolei towarowej miały dwa-trzy największe ośrodki przemysłowe znacznie od siebie oddalone na mapie. Podobnie z koleją - najlepiej na wszystkich, poza jednym, dworcach ustawić opcję, żeby pociągi międzymiastowe się na nich nie zatrzymywały.
Za to zarąbistą kolej miejską można zrobić mając mody, czy to z MOM, czy nie.

2. No jak w życiu - większe drogi mają więcej pasów ruchu. W dodatku wyższej kategorii drogi mają wyższy priorytet, więc - bez modów wpływających na mechanikę gry - na nich jest pierwszeństwo jazdy, ale też można to zmieniać w opcjach drogi zaznaczając własne ciągi jako drogi priorytetowe. Z Warsztatu Steam możesz pobrać jeszcze więcej dróg, także np. asymetrycznych. Ograniczenia ruchu dają mody.

3. To wszystko masz w przyciskach w panelu po lewej stronie, nie chcę ci tego tłumaczyć, sprawdź wszystkie te widoki informacyjne. Uwaga, bez włączonego (domyślnie istniejącego) moda, surowce ekstremalnie szybko się kończą.

4. Od jakiegoś czasu hałas zależy od natężenia ruchu, w dodatku zwiększa go przemysł i budynki handlowe wysokiej gęstości.

5. Tereny biurowe najlepiej budować przy mieszkalnych np. jako bufor między strefami hałaśliwymi a mieszkalnymi właśnie. W dodatku dzięki temu będziesz miał mniej celów podróży z jednego końca miasta na drugi.

6. Tak jak wyżej, modów są tysiące, jest mnóstwo assetów i one zmieniają grę praktycznie tak, jak chcesz.
  Odpowiedz
#3
(09-01-2022, 22:48)kabexxx napisał(a): W Cities Skylines mody w zasadzie zmieniają rozgrywkę. Najwięcej modów jest na bardziej realistyczną, a nawet fotorealistyczną. W dodatku w niejednych miejscach poprawiają zepsutą lub głupią mechanikę gry, tego nie da się wytłumaczyć w jednym poście, przejrzyj to forum, najlepiej zacznij od modów miesiąca z poszczególnych miesięcy.

1. Transport międzymiastowy na kolei jest automatyczny. No chyba że będziesz miał mody, w których zablokujesz spawnowanie pociągów automatycznych i stworzysz swoje linie :P Transport towarowy jest w całości automatyczny.
Dlatego radzę budować stacje towarowe tak, żeby nie było łatwego dostępu pociągami towarowymi po mieście (bo inaczej będą się pojawiać, a z czasem wyjeżdżają prawie puste ze stacji dosłownie co kilka sekund, jeśli narobi się dużo potencjalnych połączeń, a tworzą się automatycznie między wszystkimi dostępnymi stacjami),  najlepiej zrobić tak, żeby dostęp między sobą na kolei towarowej miały dwa-trzy największe ośrodki przemysłowe znacznie od siebie oddalone na mapie. Podobnie z koleją - najlepiej na wszystkich, poza jednym, dworcach ustawić opcję, żeby pociągi międzymiastowe się na nich nie zatrzymywały.
Za to zarąbistą kolej miejską można zrobić mając mody, czy to z MOM, czy nie.

2. No jak w życiu - większe drogi mają więcej pasów ruchu. W dodatku wyższej kategorii drogi mają wyższy priorytet, więc - bez modów wpływających na mechanikę gry - na nich jest pierwszeństwo jazdy, ale też można to zmieniać w opcjach drogi zaznaczając własne ciągi jako drogi priorytetowe. Z Warsztatu Steam możesz pobrać jeszcze więcej dróg, także np. asymetrycznych. Ograniczenia ruchu dają mody.

3. To wszystko masz w przyciskach w panelu po lewej stronie, nie chcę ci tego tłumaczyć, sprawdź wszystkie te widoki informacyjne. Uwaga, bez włączonego (domyślnie istniejącego) moda, surowce ekstremalnie szybko się kończą.

4. Od jakiegoś czasu hałas zależy od natężenia ruchu, w dodatku zwiększa go przemysł i budynki handlowe wysokiej gęstości.

5. Tereny biurowe najlepiej budować przy mieszkalnych np. jako bufor między strefami hałaśliwymi a mieszkalnymi właśnie. W dodatku dzięki temu będziesz miał mniej celów podróży z jednego końca miasta na drugi.

6.  Tak jak wyżej, modów są tysiące, jest mnóstwo assetów i one zmieniają grę praktycznie tak, jak chcesz.
 

Dzięki za odpowiedź.
Z modami się pobawie, jak bardziej ogarnę grę w jej czystej postaci, na razie z tym raczkuje. Choć przydał by mi się mod na zakaz wjazdu do rejonu parku.
Co z parkingami? Można je jakoś tworzyć?
Kolej jakoś ogarnę, przede wszystkim nie wpuszczając jej do miasta.
  Odpowiedz
#4
Parkingi są tak naprawdę budynkami i pasami ruchu. W czystej grze się nie da. Musisz pobrać odpowiednie assety z Warsztatu. Podobnie chociażby drogi bez pasów do parkowania.
  Odpowiedz
#5
(11-01-2022, 07:12)kabexxx napisał(a): Parkingi są tak naprawdę budynkami i pasami ruchu. W czystej grze się nie da. Musisz pobrać odpowiednie assety z Warsztatu. Podobnie chociażby drogi bez pasów do parkowania.
 
A wyjaśnisz co to są te assety? W cities, gram kilka dni, i jest mi to obce pojęcie.
  Odpowiedz
#6
Tak w wolnym tłumaczeniu z angielskiego „obiekty”, dosłownie „aktywa”.
  Odpowiedz
#7
To tak uściślając cały workshop dzieli się na dwa rodzaje "dodatków": modyfikacje i assety
Modyfikacje to chyba wiadomo, w taki sam sposób jest to nazwane i po angielsku i po polsku i pod tą samą nazwą widnieje w menu gry.
Assety natomiast, tak jak wspomniał kabexxx, w dosłownym znaczeniu są to obiekty, jednak w citiskach assetami jest de facto wszystko, co nie jest modyfikacją.
Wszystkie pojazdy, propy, drzewa, budynki, drogi.. to wszystko określa się jako assety. Warto rozróżniać te dwa pojęcia bo potem np. trzeba rozwiązać jakiś problem z crashowaniem się gry, ktoś prosi o listę modyfikacji a dostaje listę wszystkiego, co jest pobrane z workshopa.. Wink
  Odpowiedz
#8
(13-01-2022, 12:40)SZyMeX napisał(a): To tak uściślając cały workshop dzieli się na dwa rodzaje "dodatków": modyfikacje i assety
Modyfikacje to chyba wiadomo, w taki sam sposób jest to nazwane i po angielsku i po polsku i pod tą samą nazwą widnieje w menu gry.
Assety natomiast, tak jak wspomniał kabexxx, w dosłownym znaczeniu są to obiekty, jednak w citiskach assetami jest de facto wszystko, co nie jest modyfikacją.
Wszystkie pojazdy, propy, drzewa, budynki, drogi.. to wszystko określa się jako assety. Warto rozróżniać te dwa pojęcia bo potem np. trzeba rozwiązać jakiś problem z crashowaniem się gry, ktoś prosi o listę modyfikacji a dostaje listę wszystkiego, co jest pobrane z workshopa.. Wink
 I to trochę rozjaśnia. Zostawię rozkminianie i zabawę tym, na później. Na razie skupiam się, nad poznawaniem czystej gry, gdzie coraz bardziej, nie podoba mi się, moje pierwsze miasto.
Dzięki, za konkretną odpowiedź i wyjaśnienie.
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości