Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Cities: Skylines - Czy ta gra będzie mieć swój charakter?
#1
Ciągle mnie martwi klimat tej gry. Tak twórcy chcą by moderzy mogli swobodnie tworzyć kontent, ale boję się że ta gra będzie trochę bez charakteru. Szczerze mówiąc serię SimCity wspominam i do niej wracam nie tylko z powodu tego że mogę sobie zbudować fajne miasto, ale także z powodu klimatu. Jerry Martin stworzył genialną muzykę, która gości na mojej playliście od wielu lat. Ale dźwięk to nie wszystko. W SC4 architektura poszczególnych obiektów w grze była po prostu przyjemna oraz przemyślana( w SC 2013 słowo architektura chyba nie istnieje). Stworzyli masę budynków teł, które świetnie uzupełniały te trochę bardziej charakterystyczne, które niestety pojawiały się w takiej samej ilości co te wcześniejsze.
Rozumiem że MY - gracze - będziemy mogli zrobić z grą to samo co zrobiła społeczność z SC4, ale szczerze mówiąc nigdy mnie nie bawiło budowanie makiet w tej grze, a szczególnie dzisiaj, kiedy sam kleje makiety z tektury i pleksi, robię modele 3d, wizki itd. Chciałbym by ta gra po prostu mnie bawiła, bym nie musiał czekać na to aż jakaś osoba, która nie narzeka na nadmiar pracy stworzy mi paczkę spójnych modeli do gry. Rozumiem że studio, które bezpośrednio pracuje nad grą liczy sobie tylko 9 osób, że mają Paradox'a na głowie z księgowymi, ale po prostu brakuję mi pewnej świeżości w grze o budowie miasta. Will Wright tworząc swoje gry wiedział że nie chodzi mu o stworzenie tylko symulatora, ale przede wszystkim gry, która nie tylko uczy(SC w wersjach edukacyjnych z rozpisanymi lekcjami dla szkół), ale i bawi. Dlatego dodał spodek kosmiczny, podpalanie domów, dlatego w simsach mamy wspaniałe opisy mebli, humorystyczne reakcje simów oraz znowu genialną muzykę stworzoną przez m.in. już wcześniej wspomnianego J. Martin'a.
Dzisiaj patrząc na Skylines widzę świetny program, bazę, ale, mam nadzieje że się mylę, nic więcej. Mam nadzieje że gdy odpalę 10 marca gierkę, wciągnie mnie nie tylko z powodu tego że będę mieć do czynienia z dobrze przemyślaną symulacją, ale wciągnie mnie świat gry stworzony przez Twórców.

Jakie są wasze odczucia odnośnie tego aspektu gry?
  Odpowiedz
#2
Jesli w tej grze beda mozliwosci graficzne stworzone dla moderow takie jak w Simcity 4 to wroze jej wielki sukces bo cala reszta zalezy od graczy.
Na dobra sprawe mam wszystko czego chcielismy,pelna symulacja na stosunkowo wilekim obszarze.
Pozostaje umozliwienie robinie nie tylko budynkow.
Flora,fauna w wielkim skrocie.
Pokaze zdjecia na ktorych nie ma nic z Simcity 4 jest jedynie praca moderow.
Tego samego bym chcial od Skylines
Spolecznosc i fanatycy SC 4 naprawde wiele zrobila z ta gra.


Załączone pliki Obrazki
           
Suma IQ na Ziemi jest wielkością stałą. Problem w tym, że liczba ludzi stale rośnie
  Odpowiedz
#3
Tak, simcity 4 miało wspaniały klimat, jak dla mnie nawet podstawowa wersja bez modów miała niepowtarzalny klimat, a z modami to po prostu już było wspaniałe. Mam nadzieje że cities skylines też będzie miała ten niepowtarzalny klimat i będzie nie tylko symulacją ale też co najważniejsze miłą i ciekawą grą
  Odpowiedz
#4
Marcin65 napisał(a):Jesli w tej grze beda mozliwosci graficzne stworzone dla moderow takie jak w Simcity 4 to wroze jej wielki sukces bo cala reszta zalezy od graczy.
Na dobra sprawe mam wszystko czego chcielismy,pelna symulacja na stosunkowo wilekim obszarze.
Pozostaje umozliwienie robinie nie tylko budynkow.
Flora,fauna w wielkim skrocie.
Pokaze zdjecia na ktorych nie ma nic z Simcity 4 jest jedynie praca moderow.
Tego samego bym chcial od Skylines
Spolecznosc i fanatycy SC 4 naprawde wiele zrobila z ta gra.

Rozumiem to, ale ja mówię o czymś innym. Odkładam na bok aspekty techniczne o których na całym forum się piszę. Chce byśmy spojrzeli na tytuł od innej strony. Gry podpisane przez, wcześniej wspomnianego, Will Wright wyróżniały się wartością dodaną. Prócz twardych cyferek mieliśmy tu wartościową oprawę artystyczną oraz było widać to że twórcy wiedzą co robią, mają jakąś spójną wizję tego co chcą wykreować. Przywołuję tak bardzo tego jednego Pana, ze względu na to że jest twórcą gatunku. Osobom, która dała podwaliny pod city-buldery, tak jak seria GTA dała podwaliny pod sandboxy osadzone w realiach gangstersko-miejskich. Dzisiaj gdy widzę na screenach Cities: Skylines pierwsze moje skojarzenie to SimCIty 2013. Oczywiście widać tu więcej logiki niż w grze Maxis, ale znowu fabryki wyglądają jak zabawki:
[Obrazek: cities-skylines.jpg]

Jasne że gracze mogą stworzyć wszystko, ale ja nie kupuję silnika Unity, który swoją drogą w projektach niekomercyjnych jest darmowy, ale grę i chciałbym dostać produkt pełny, bez modów.
Popatrzmy na serie HL. Tam mimo tego że pierwsza część została oparta na mocno zmodyfikowany silniku z Quake, to właśnie, nie Quake doczekał się tysięcy modów, ale HL. Czemu? Bo dostaliśmy świetną grę samą w sobie bez modów. Zwracam tu głównie uwagę na to że chciałbym, aby ten produkt mógł walczyć o miano tworu kultury, jakimi stają się niewątpliwe gry, a nie o programu. SC to nie tylko świetne możliwości budowy miasta, jak na swoje czasy, ale masa genialnego klimatu stworzonego przez twórców.
Stąd moje pytanie - Czy Colossal Order dadzą nam SC 2013 na sterydach ze świetną symulacją, czy grę w której zatopimy się nie tylko ze względu na przemyślane algorytmy?
  Odpowiedz
#5
DeltiX..z jednej strony zgadzam sie z toba w 100% z drugiej troche ale tylko troszke krece nosem.
Mowisz ze fabryki wygladaja jak zabawki.Owszem.
Jesli popatrzysz na nie i porownasz do tego co wokolo to zgoda.
Mialem z tym ten sam problem kiedy staralem sie grac w nieszczesne Simcity
Znalazlem jednak sposob na to by sie nie denerwowac.
Mianowicie powiedzialem sobie ze to jakas alternatywna rzeczywistosc gdzie poprostu to wyglada jak wyglada Smile
Wiem ze to smieszne ale nie ma na to lekarstwa.
Moderzy owszem moga zrobic wspaniale brudne fabryki,domki do zapyzialech dzielnic,bogatych dzielnic tylko od razu musialby byc w tym taki sam mod podobny do SC4 ktory blokowal wszystkie budynki ktore byly stworzone przez autorow gry.
Swoja droga sam mam ponad 7 giga dodatkow do SC4 i musze z tym zrobic porzadek ..ale i sie nie chce i jakos lezy na polce i czeka.
Pewnie jak sie zdazy tak ze Skylines mnie zdenerwuje cukierkowatoscia to bede musial poswiecic miesiac na uporzadkowanie modow SC 4.
Co do w miare realnej symulacji.
Znalazlem cos co mnie juz porazilo i czekam przebierajac nogami.
Oto link

http://www.thearchitect-game.com/
Suma IQ na Ziemi jest wielkością stałą. Problem w tym, że liczba ludzi stale rośnie
  Odpowiedz
#6
Marcin65 napisał(a):DeltiX..z jednej strony zgadzam sie z toba w 100% z drugiej troche ale tylko troszke krece nosem.
Mowisz ze fabryki wygladaja jak zabawki.Owszem.
Jesli popatrzysz na nie i porownasz do tego co wokolo to zgoda.
Mialem z tym ten sam problem kiedy staralem sie grac w nieszczesne Simcity
Znalazlem jednak sposob na to by sie nie denerwowac.
Mianowicie powiedzialem sobie ze to jakas alternatywna rzeczywistosc gdzie poprostu to wyglada jak wyglada Smile
Wiem ze to smieszne ale nie ma na to lekarstwa.

Z tym wymyślaniem alternatywnej rzeczywistości całkiem niezły pomysł Duży uśmiech, choć ja niestety nie mogą odgonić od siebie myśli tego jak twórcy do tej sprawy podeszli, chcąc oddać bardziej symbolicznie wygląd takich obiektów. Kurde, nie można po prostu zrobić tego co w SC4? Mnie osobiście gdy byłem mały bardziej jarało to że widząc rafinerie lostosu, potem mogłem coś podobnego postawić w gierce, a nie coś co przypomina jakiś zawór czy inny element industrialny.

Marcin65 napisał(a):Moderzy owszem moga zrobic wspaniale brudne fabryki,domki do zapyzialech dzielnic,bogatych dzielnic tylko od razu musialby byc w tym taki sam mod podobny do SC4 ktory blokowal wszystkie budynki ktore byly stworzone przez autorow gry.

Jestem ciekaw jak to wyjdzie, ponieważ czuję że budynki tworzone przez graczy będą mogły mocno kontrastować z nieco bajkowymi budynkami stworzonymi przez twórców. Szczególnie bajkowe wydają się pojazdy, ale znając życie obrano taki styl graficzny tak by ukryć niedoskonałości technologiczne i oszczędzić nieco pracy grafikom. Chociaż ten "bajkowy" styl na szczęście jest znacznie mniej obecny w tej grze niż w SC 2013:
[Obrazek: cities-skylines-2.png]

Swoją drogą widać że gra jest tworzona przez Europejczyków, a nie ludzi z USA:
[Obrazek: 10872914_395103557332029_2721067631422654832_o.jpg]
Chociaż od strony urbanistycznej to akurat zależy od screena, to domki już bardziej przywodzą mi na myśl klimaty naszej części świata. Jestem mega ciekaw ich inspiracji z tego artbooka, który ma być dodawany do wersji deluxe.

Marcin65 napisał(a):Swoja droga sam mam ponad 7 giga dodatkow do SC4 i musze z tym zrobic porzadek ..ale i sie nie chce i jakos lezy na polce i czeka.
Pewnie jak sie zdazy tak ze Skylines mnie zdenerwuje cukierkowatoscia to bede musial poswiecic miesiac na uporzadkowanie modow SC 4.

Łał, to musi być ogromna ilość różnego rodzaju modeli. Chciałbyś się pochwalić jakimś linkiem do miejsca gdzie można znaleźć zdjęcia z Twoich miast z SC4?

Marcin65 napisał(a):Co do w miare realnej symulacji.
Znalazlem cos co mnie juz porazilo i czekam przebierajac nogami.
Oto link

http://www.thearchitect-game.com/

Moja odpowiedź w tym wątku: Brind napisał(a):Tak, simcity 4 miało wspaniały klimat, jak dla mnie nawet podstawowa wersja bez modów miała niepowtarzalny klimat, a z modami to po prostu już było wspaniałe. Mam nadzieje że cities skylines też będzie miała ten niepowtarzalny klimat i będzie nie tylko symulacją ale też co najważniejsze miłą i ciekawą grą
Tak z ciekawości jakie elementy wspominasz najcieplej z czystego SC4 z Godzinami szczytu?
  Odpowiedz
#7
Czyste SC4 nie wiele pamietam.
Jeszcze ze tak powiem bylem malzonkiem mieszkalem w Polsce i razem z malzonka budowalismy miasto.
Wlasciwie moment oczekiwania na to co sie pojawi.
Jaki to nowy budynek wyrosnie na miejsce starego
Zabawe dzielnicami ktora mozna bylo tez robic w SC 4 z tym ze w troche skomplikowany sposob.
Najczesciej operowalem podatkami i drogami jak chcialem zeby mi cos wyroslo.
Niestety potem emifracja i rozwod,kupilem SC4 z semtymentu bedac juz w Irlandii i przegladajac internet trafilem na rozne fora dotyczace SC 4
Dodatki mam z ponad 50 stron europejskich,chinskich,koreanskich,brazylijska sie znalazla

Publikowalem kiedys na SC4Devotion i na Simtropolis oraz na lekko podupadajacej stronie simcitypolska

Przejze Simtropolis moze znajde cos mojego
Nie mam jednak nadzieji bo Imageshack zmienial szate graficzna i stracilem swoje zdjecia natomiast na simcitypolska bylo cos ze zmiana wygladu i tez nie ma moich zdjec tylko puste pola.Licze na to ze na Simtropolis cos bedzie
Suma IQ na Ziemi jest wielkością stałą. Problem w tym, że liczba ludzi stale rośnie
  Odpowiedz
#8
Niestey nie bylo juz nic.........jestem troche zly ze nie mialem zadenj kopii ale coz.
Chcialem jeszcze pokazac o co mi chodzi w moich oczekiwaniach od Skylines.
Wiem ze bede musial tez na te oczekiwania troche poczekac ale zobrazuje za pomoca zdjec z SC 4 innych graczy
Jeden z graczy zajmowal sie Nowojorska dzielnica Bronx z lat 80tych

   

Inni lubili wiejskie klimaty

   

   
Suma IQ na Ziemi jest wielkością stałą. Problem w tym, że liczba ludzi stale rośnie
  Odpowiedz
#9
Byli tez tacy co lubili nature

   

ja sie lubowalem w przemysle,smogu,slumsach i oglnej brzydocie miast ktora tez jest piekna

   

   

Tego oczekiwalbym od kazdej nowej symulacji miasta.
Skoro moderzy i gracze mogli zrobic z SC 4 to co zrobili i widac na zdjeciach to przy obecnych nowszych silnikach gier mysle ze jeszcze bardziejmozna puscic wodze fantazji i na dobra sprawe prawie w 100% zajac sie odwzorowywaniem czy Paryza czy NY czy Warszawy.

Co prawda nie znalazlem moich zdjec za co serdecznie przepraszam ale staralem sie wybrac zdjecia ktore niej wiecej pokazywaly tez w jakim stylu budowalem i gralem.

Mam nadzieje sie nie zawiesc na Skyline i mysle ze moderzy beda mieli wiele pracy i wiele mozliwosci na co licze...mam nadzieje ze nie sa to niespelnione zyczenia
Suma IQ na Ziemi jest wielkością stałą. Problem w tym, że liczba ludzi stale rośnie
  Odpowiedz
#10
Znam te obrazki. Robią wrażenie w zestawieniu z pierwotną grą. Z całą pewnością C:S zrobi jeszcze większe bo jest w 3D i daję więcej możliwości. Dzięki tym modom, każdy mógł tak naprawdę stworzyć swój mały świat, choć mam wrażenie że trochę statyczny.

Ale wracając do tematu:
Jednym z elementów budujących charakter gry są doradcy. Nie mamy tu do czynienia tylko z tekstem, ale i obrazkiem pokazującym to jak wygląda nasz współpracownik:
SC 4:
[Obrazek: sim4pc_s.jpg]
SC 2013:
[Obrazek: simcity4.jpg]

Wygląd i sposób w jaki do nas mówią pomaga w imersji. Nie miałem czasu oglądać całego stream'a, ale czy takie elementy w C:S występują?
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości