Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Cities: Skylines - Dziennik Dev 4: Transport publiczny
#1
UWAGA! Ważna informacja od deweloperów. Wszystkie poniższe screeny pochodzą z wersji alpha i nie są ostatecznym odzwierciedleniem grafiki gry.

Po raz kolejny wracamy do Was z innym dziennikiem deweloperów dla Cities: Skylines. Tym razem prezentujemy dostępne opcje transportu w Waszych przyszłych miastach.
Jeśli chcecie odświeżyć pamięć co było w naszych poprzednich dziennikach, zapraszam tutaj: http://forum.paradoxplaza.com/forum/sho ... ry-archive
Pracując nad opcjami transportu publicznego chcieliśmy zaoferować wiele mozliwości dla graczy, mając jednak na uwadze, że to symulator budowy miasta a nie symulator transportu publicznego. Naszym celem było wdrożenie funkcji tak, że będą łatwe w użyciu a jednocześnie interesujące, rozbudowane i ciekawe. Fani gry Cities in Motion zawsze chcieli mieć możliwośc budowy sieci kolejowej i lotnisk dla ruchu międzymiastowego, jednak gra ta miała pewne limity. Cities: Skylines oferuje więcej mozliwości, jak podróże z i do miasta, dlatego to był dobry czas aby opcje transportu międzymiastowego pojawiły się w grze.


Rodzaje transportu publicznego
Rodzaje transportu publicznego w Cities: Skylines oferują wiele możliwości rozwoju sieci. Można konfigurować sieci autobusowe, kopać tunele metra, planować tory kolejowe dla pociągów pasażerskich i towarowych, zbudować porty pasażerskie i towarowe (cargo) oraz lotnisko. Autobusy i metro obsługują wewnętrzną sieć miasta, natomiast pociagi obsługują zarówno wewnetrzną sieć jak i połączenia ze światem zewnętrznym (pasażerskie i towarowe!) Porty handlowe oraz lotniska oferują połączenia ze światem zewnętrznym.

Transport autobusowy
Transport autobusowy jest jednym z pierwszych i najtańszych możliwości transportu publicznego. Istnieją dwie struktury, niezbędne do jego pracy: zajezdnia autobusowa oraz przystanki autobusowe. Zajezdnia autobusowa funkcjonuje jako miejsce dla autobusów w mieście i można zobaczyć jak autobusy opuszczają ją, udając się na poszczególne linie. Regulacja budżetu powoduje dostępnośc autobusów w ilości, tzn im mniejszy budżet tym mniej autobusów na trasach, im większy budżet tym częstotliwość kursów wyższa. Jedna zajezdnia autobusowa może obsługiwać całe miasto, ale umieszczenie więcej zajezdni w strategicznych miejscach, skróci czas dojazdu, ponieważ autobusy nie muszą przejeżdżać przez całe miasto aby dotrzeć do początku swojej linii.
[Obrazek: 1.jpg]
Zajezdnia autobusowa

[Obrazek: 2.jpg]
Przystanek autobusowy na przedmieściu

Metro
Metro jest najbardziej skutecznym środkiem transportu do szybkiego przemieszczania się mieszkańców, jednak jego wadą jest wysoki koszt budowy, ponieważ gracz musi zbudować dwa wejścia do metra oraz sieć tuneli. Tunele budujemy w specjalnym trybie poglądu podziemnego. Ten pogląd pozwala także na budowę innych opcji transportu publicznego, co znacznie ułatwia planowanie sieci.
[Obrazek: 3.jpg]
Wejście do metra obok centrum miasta

[Obrazek: 4.jpg]
Budowa trasy metra w specjalnym podglądzie

Pociągi
Sieć kolejowa dzięli się na dwie części: sieć towarową oraz sieć pasażerską. Obie sieci mają swoje własne stacje. Gracz może korzystać z sieci kolejowej na dwa różne sposoby:
1.Jesli gracz zbuduje stację i podłączy ją do istniejącej sieci, która ma połączenie z końcem mapy (czyli ze światem zewnętrznym), wówczas pociągi będą oferować import oraz export towarów i pasażerów oraz turystów.
2.Gracz ma także mozliwość budowy wewnętrznej sieci kolejowej, obsługującej różne części miasta. Niezbędna jest do tego budowa dworców w różnych dzielnicach miasta. Tory kolejowe są znacznie tańsze niż metro ale potrzebują znacznie więcej miejsca między budynkami. Dobrym wyjściem z tej sytuacji jest budowa podwyższonej sieci kolejowej (na wiadukcie) w celu ominięcia wielu przeszkód w mieście (np dróg).

[Obrazek: 5.jpg]
Dworzec pasażerski. Turyści wchodzą do pociągu

[Obrazek: 6.jpg]
Dworzec towarowy zlokalizowany w przemysłowej części miasta

[Obrazek: 7.jpg]
Pociąg towarowy opuścił dworzec i udaje się w kierunku połączenia mapy ze światem zewnętrznym

[Obrazek: 8.jpg]
Cities: Skylines oferuje także pociagi podwyższone na estakadzie

[Obrazek: 9.jpg]
Most kolejowy obok mostu autostradowego

Porty
Porty dzielimy na porty pasażerskie oraz porty towarowe (cargo). Obsługują ruch międzymiastowy, zarówno przywożąc turystów i ich wywożąc, jak i towarów. Ze względu na ogromną pojemność statków, porty stanowią jeden z najbardziej efektownych środków transportu międzymiastowego.
[Obrazek: 10Os6ot.jpg]
Statek pasażerski przybywa do portu

[Obrazek: 11jWmhL.jpg]
Statek towarowy i port towarowy

Lotnisko
Lotniska obsługują głównie pasażerów i są najdroższą inwestycją w transport. Dzięki nim napływa spora liczba turystów i ożywiają gospodarkę miasta, ale powodują znaczną ilośc hałasu, dlatego trzeba mądrze zaplanować jego budowę w szczególności z dala od dzielnic mieszkaniowych.
[Obrazek: 12.jpg]
Lotnisko

Autorem materiału jest Henkka znany również jako artysta i projektant w Colossal Order.

Źródło przetłumaczone ze strony http://forum.paradoxplaza.com/forum/sho ... -Transport. przez Bartek. Udostępnianie jest niemożliwe, jedynie za zgodą administratora.
  Odpowiedz
#2
Niesamowita robota Bartku Smile. Szybko i przejrzyście. Doceniam Twój wkład w rozwój forum! Gratuluję :mrgreen:
  Odpowiedz
#3
To czysta przyjemność Duży uśmiech
Mam nadzieję, że ta cukierkowość nie wynika z grafiki gry, bo poprzednie screeny nie obfitowały w tyle jaskrawych kolorów. Chyba pokazali nam screeny na niższych ustawieniach graficznych, w co chcę wierzyć. Natomiast co do opcji transportu publicznego - jestem zadowolony. Jak mówiłem nie oczekuję modułowych portów i lotnisk, ale chciałbym zobaczyć większy dworzec główny oraz więcej elementów na dworcu. Na dzień dzisiejszy prezentuje się bardzo ubogo. No chyba, że tu znów trzeba wspomnieć o decoration tool o którym mówili, być może sami będziemy mogli go "upiększyć". Ale duzy plus za sieć trakcyjną i kolej na estakadzie. Już widzę taki wiadukt między kamienicami przecinający miasto.
  Odpowiedz
#4
Wygląda to wszystko zachęcająco. Ta "słodycz" może wynikać z tego, że starają się ściągnąć potencjalnych graczy Sim City 2013; oraz tego, że wielu graczy Cities in Motions 2 narzekało znów na szarość i mrok. Ludziom by nie dogodził - dlatego też, najlepszym rozwiązaniem byłoby samodzielne ustawienie ostrości barw. Pojawiło się trochę nowych domów i sklepów Smile Ten dworzec pasażerski, aż się prosi o to by jakoś zagospodarować ten płat petony chociażby dużym parkingiem, lub wjazdem do parkingu podziemnego, a od góry jakimś skwerem zieleni, fontanną etc. Dworzec cargo, wiadukty kolejowe, trakcja nad szynami, port pasażerski, za to duży plus. Poprawiłbym, a raczej dodał więcej stacji metra w różnych ułożeniach.
  Odpowiedz
#5
Niczym mnie nie zaskoczyli w tym dzienniku - niestety.... Od dawna wiadomo, że będą autobusy, metro, pociągki statki i samoloty więc nicego nowego nie wnieśli. Mogliby np pokazać coś z kwestii zarządzania.

A kto buduje linię wysokiego napięcia na słupach o konstrukcji stalowej na brzegu morza ? :P (zdjęcie z portem)
  Odpowiedz
#6
Też jestem trochę zawiedziony. Wyszło zbyt kolorowo i cukierkowo. Ta pusta przestrzeń na dworcu kolejowym powinna być zagospodarowana. Ja widzę tam park, ławki, lampy, może jakiś zegar, czy wspomniany parking dla aut. Na peronach też przydałyby się jakieś ławki, kosze, rozkład jazdy. Nie jest źle, ale nie jest też dobrze. Rzeczywiście są też nowe sklepiki i domy. Jednak te sklepy z tymi pastelowymi kolorami biją po oczach. Mam nadzieję, że na wydanie gry grafika będzie przybliżona do rzeczywistego świata.
  Odpowiedz
#7
A ja do znudzenia będę powtarzał, że nowa grafika mi się nie podoba. Ja mam nadzieję, że producenci nie zmienili jej na stałe. Gdzie podziały się chmury na niebie? Gdzie jest lekka mgiełka i delikatna pomarańczowa poświata na horyzoncie? Nie podoba mi się to, starsze screeny miały o wiele bardziej realistyczne światło a wszystko bije po oczach, po 30 minutach grania dostanę oczopląsu. Nie tego oczekiwałem!
  Odpowiedz
#8
Bartek - sądzę, że to co pokazali na tych screenach jest albo jednym z trybów gry (ustawienia koloru), albo zostały tak specjalnie obrobione. Silnik tej gry jest taki sam jak Cities in motion 2, więc graficznie należy spodziewać się czegoś podobnego, lub nieco lepszego. Z pewnością te screeny nie przedstawiają ostatecznej grafiki, w końcu na gameplayach wygląda ona zgoła inaczej Duży uśmiech
  Odpowiedz
#9
lamvip napisał(a):Bartek - sądzę, że to co pokazali na tych screenach jest albo jednym z trybów gry (ustawienia koloru), albo zostały tak specjalnie obrobione. Silnik tej gry jest taki sam jak Cities in motion 2, więc graficznie należy spodziewać się czegoś podobnego, lub nieco lepszego. Z pewnością te screeny nie przedstawiają ostatecznej grafiki, w końcu na gameplayach wygląda ona zgoła inaczej Duży uśmiech
Masz rację Smile I potwierdzili to już kilkakrotnie deweloperzy, ponieważ na oficjalnym forum zawrzało z powodu kartonowego i cukierkowatego wyglądu grafiki. Otóż ich stanowisko jest takie, że to absolutnie nie jest ostateczna wersja grafiki i w chwili obecnej testują różne odcienie, intensywności i nasycenia kolorów, świateł itd. więc pozostaje mieć nadzieję, że powrócą na "stare tory". Poprzednia wersja była naprawdę dobra i wymagała może niewielkich zmian według mnie, na pewno nie tak drastycznych posunięć jak widzimy to w tym dzienniku.
Dobrą informacją jest także fakt, że pracują nad tunelami kolejowymi i drogowymi i postarają się aby w momencie wydania te opcje były jednak dostępne.
Przy okazji, witam także na forum nowego kolegę Smile
  Odpowiedz
#10
Tunele kolejowe i drogowe są jedną z tych rzeczy, które z pewnością chciałbym zobaczyć w grze. Bardzo lubię tego typu obiekty, bo dzięki nim w jakiś sposób można odkorkować miasto. Ciekawi mnie w związku z tym jakie będzie natężenie ruchu w City Skylines.
Co do cukierkowatego wyglądu sądziłem, że to mógł być taki zabieg. Jednak jak zobaczyłem te zdjęcia oniemiałem. Przeraziło mnie, że naprawdę tak to może wyglądać. Informacje na forum paradoxa, całe szczęście ostudziły to zaniepokojenie. Reasumując wygląd starych zdjęć bardzo mi pasują. Z pewnością aż tak bardzo nie odbiegają od realizmu. Wierzę, że deweloperzy zrobią to jak należy Smile
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości