Cześć wszystkim
Poniżej zamieszczam przetłumaczony artykuł dotyczący przypadku, w którym sprzęt graczy, ma problem z uruchomieniem Cities Skylines II,
przez wyskakujący błąd nieobsługiwania materiałów wolumetrycznych.
Poniżej zamieszczam przetłumaczony artykuł dotyczący przypadku, w którym sprzęt graczy, ma problem z uruchomieniem Cities Skylines II,
przez wyskakujący błąd nieobsługiwania materiałów wolumetrycznych.
Jeśli chcesz naprawić błąd w którym wyskakuje komunikat -"sprzęt nie obsługuje materiałów wolumetrycznych", zastosuj konfigurację ustawień:
Graphics Settings
{
"qualitySettings": [
{
"enabled": true,
"upscaleFilter": "EdgeAdaptiveScaling",
"minScale": 0.5,
"@type": "Game.Settings.DynamicResolutionScaleSettings"
},
{
"antiAliasingMethod": "None",
"smaaQuality": "Low",
"outlinesMSAA": "None",
"@type": "Game.Settings.AntiAliasingQualitySettings"
},
{
"volumetricCloudsEnabled": false,
"distanceCloudsEnabled": false,
"volumetricCloudsShadows": false,
"distanceCloudsShadows": false,
"@type": "Game.Settings.CloudsQualitySettings"
},
{
"enabled": false,
"@type": "Game.Settings.FogQualitySettings"
},
{
"enabled": false,
"budget": 0.166,
"resolutionDepthRatio": 0.666,
"@type": "Game.Settings.VolumetricsQualitySettings"
},
{
"enabled": false,
"@type": "Game.Settings.SSAOQualitySettings"
},
{
"enabled": false,
"raySteps": 16,
"denoiserRadius": 0.75,
"halfResolutionPass": true,
"@type": "Game.Settings.SSGIQualitySettings"
},
{
"enabled": false,
"maxRaySteps": 32,
"@type": "Game.Settings.SSRQualitySettings"
},
{
"enabled": false,
"nearSampleCount": 3,
"nearMaxRadius": 2,
"farSampleCount": 4,
"farMaxRadius": 5,
"highQualityFiltering": false,
"@type": "Game.Settings.DepthOfFieldQualitySettings"
},
{
"enabled": false,
"@type": "Game.Settings.MotionBlurQualitySettings"
},
{
"enabled": false,
"@type": "Game.Settings.ShadowsQualitySettings"
},
{
"finalTessellation": 3,
"targetPatchSize": 24,
"@type": "Game.Settings.TerrainQualitySettings"
},
{
"waterflow": false,
"maxTessellationFactor": 2,
"@type": "Game.Settings.WaterQualitySettings"
},
{
"levelOfDetail": 0.25,
"lodCrossFade": false,
"maxLightCount": 1024,
"meshMemoryBudget": 256,
"strictMeshMemory": true,
"@type": "Game.Settings.LevelOfDetailQualitySettings"
},
{
"maxBoneInfuence": "TwoBones",
"@type": "Game.Settings.AnimationQualitySettings"
},
{
"mipbias": 3,
"filterMode": "Bilinear",
"@type": "Game.Settings.TextureQualitySettings"
}
],
"resolution": {
"width": 1440,
"height": 900
},
"cursorMode": "Free",
"depthOfFieldMode": "Disabled"
}
Być może komuś się przyda lub nawet pomoże (oczywiście ostrożności nigdy za wiele). Są też inne rozwiązania o których wspomina artykuł jak:
- wyłączenie śledzenia promieni,
- zaktualizowanie sterowników karty graficznej,
- obniżenie ustawień graficznych,
- zaktualizowanie DirectX i OpenGL, czy
- zmodernizowanie sprzętu komputerowego, jeśli gracz może sobie na to pozwolić.
Kto co woli
- Znajdź plik Settings.coc: Powinien znajdować się w następującym katalogu: użytkownicy\%appdata%\..\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II\.
- Otwórz plik Settings.coc: Do otwierania i edytowania pliku możesz użyć edytora tekstu np: Notatnik.
- Wklej poniższe ustawienia do pliku.
Graphics Settings
{
"qualitySettings": [
{
"enabled": true,
"upscaleFilter": "EdgeAdaptiveScaling",
"minScale": 0.5,
"@type": "Game.Settings.DynamicResolutionScaleSettings"
},
{
"antiAliasingMethod": "None",
"smaaQuality": "Low",
"outlinesMSAA": "None",
"@type": "Game.Settings.AntiAliasingQualitySettings"
},
{
"volumetricCloudsEnabled": false,
"distanceCloudsEnabled": false,
"volumetricCloudsShadows": false,
"distanceCloudsShadows": false,
"@type": "Game.Settings.CloudsQualitySettings"
},
{
"enabled": false,
"@type": "Game.Settings.FogQualitySettings"
},
{
"enabled": false,
"budget": 0.166,
"resolutionDepthRatio": 0.666,
"@type": "Game.Settings.VolumetricsQualitySettings"
},
{
"enabled": false,
"@type": "Game.Settings.SSAOQualitySettings"
},
{
"enabled": false,
"raySteps": 16,
"denoiserRadius": 0.75,
"halfResolutionPass": true,
"@type": "Game.Settings.SSGIQualitySettings"
},
{
"enabled": false,
"maxRaySteps": 32,
"@type": "Game.Settings.SSRQualitySettings"
},
{
"enabled": false,
"nearSampleCount": 3,
"nearMaxRadius": 2,
"farSampleCount": 4,
"farMaxRadius": 5,
"highQualityFiltering": false,
"@type": "Game.Settings.DepthOfFieldQualitySettings"
},
{
"enabled": false,
"@type": "Game.Settings.MotionBlurQualitySettings"
},
{
"enabled": false,
"@type": "Game.Settings.ShadowsQualitySettings"
},
{
"finalTessellation": 3,
"targetPatchSize": 24,
"@type": "Game.Settings.TerrainQualitySettings"
},
{
"waterflow": false,
"maxTessellationFactor": 2,
"@type": "Game.Settings.WaterQualitySettings"
},
{
"levelOfDetail": 0.25,
"lodCrossFade": false,
"maxLightCount": 1024,
"meshMemoryBudget": 256,
"strictMeshMemory": true,
"@type": "Game.Settings.LevelOfDetailQualitySettings"
},
{
"maxBoneInfuence": "TwoBones",
"@type": "Game.Settings.AnimationQualitySettings"
},
{
"mipbias": 3,
"filterMode": "Bilinear",
"@type": "Game.Settings.TextureQualitySettings"
}
],
"resolution": {
"width": 1440,
"height": 900
},
"cursorMode": "Free",
"depthOfFieldMode": "Disabled"
}
- Zapisz zmiany i uruchom ponownie grę (zalecałbym mimo wszystko zrobić kopię zapasową oryginalnych ustawień).
- Autor tekstu podkreśla, że nie trzeba kopiować i wklejać całego tekstu, a wystarczy tylko zamienić część opisu dotyczącą renderowania wolumetrycznego[/i].
Być może komuś się przyda lub nawet pomoże (oczywiście ostrożności nigdy za wiele). Są też inne rozwiązania o których wspomina artykuł jak:
- wyłączenie śledzenia promieni,
- zaktualizowanie sterowników karty graficznej,
- obniżenie ustawień graficznych,
- zaktualizowanie DirectX i OpenGL, czy
- zmodernizowanie sprzętu komputerowego, jeśli gracz może sobie na to pozwolić.
Kto co woli