Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Crasch w trakcie gry
#1
Dziś w trakcie gry ta dostała errora (nie pamiętam jego nazwy). Wcześniej (jeszcze dziś) wszystko było dobrze.


Załączone pliki
.txt   error.log.txt (Rozmiar: 31.14 KB / Pobrań: 146)
.zip   output_log.zip (Rozmiar: 182.01 KB / Pobrań: 128)
  Odpowiedz
#2
Najprawdopodobniej w trakcie rozgrywki skończył ci się RAM:
Kod:
96% memory in use.
16320 MB physical memory [554 MB free].
65377 MB paging file [661 MB free].

Co możesz zrobić by polepszyć sytuację? Cytat z poradnika:

"A jak poradzić sobie ze zbyt małą ilością RAMu? Jest na to parę rozwiązań. 
Pierwsze to odsubksrybowanie pewnej ilości obiektów. Jak wiadomo im więcej modyfikacji i dodatków - tym większe zużycie pamięci fizycznej. 
Drugie: zmniejszenie jakości tekstur. Te również oddziałują na wykorzystanie RAMu, tak więc warto najpierw spróbować zmniejszyć ustawienia. 
Trzecie - zwiększyć rozmiar pliku stronnicowania. Czym on jest i jak to zrobić, to już rozpisywać się nie będę. Pełno poradników na ten temat znajdziecie w internecie. Ja mogę tylko dodać że jest to taki "wirtualny RAM" na jednym z naszych dysków. Przy grze w Cities Skylines bardzo istotny Wink 
Czwarte - najbardziej radykalne rozwiązanie to.. dokupienie większej ilości RAMu Smile Przy Citieskach czasem nawet i 32GB to za mało Wink"
  Odpowiedz
#3
Crash wystąpił przez przepełnienie stosu operacji (StackOverflow) - zwykle gdy coś pójdzie nie tak i przy nieumiejętnej subskrypcji na jakieś zdarzenie w rezultacie stworzona zostanie pętla nieskończona(w tym przypadku każda kontrolka prezentująca tekst subskrybuje się do nasłuchiwania na zmianę czcionki - aby upewnić się że wszystkie potrzebne literki będą wygenerowane w dynamicznej teksturze fontu)

Prawdopodobnie pojawiła się jakaś aktualizacja w którymś modzie powodująca taki efekt (subskrypcji jest tak dużo, że pozostałe 600MB ram nie wystarczyło na wywołanie akcji -> subskrybenci liczeni w setkach tysięcy). 

Badam obecnie problem w FPS Booster, bo w ostatniej aktualizacji poprawiłem właśnie generowanie tekstur fontów, ale z kilku raportów od użytkowników widzę, że nawet bez FPS Booster'a się crashuje w tym miejscu. W logu widzę, że TTT coś miesza z fontami :/
 Podziękowali: SZyMeX
  Odpowiedz
#4
(25-04-2021, 18:55)SZyMeX napisał(a): Najprawdopodobniej w trakcie rozgrywki skończył ci się RAM:
Kod:
96% memory in use.
16320 MB physical memory [554 MB free].
65377 MB paging file [661 MB free].

Co możesz zrobić by polepszyć sytuację? Cytat z poradnika:

"A jak poradzić sobie ze zbyt małą ilością RAMu? Jest na to parę rozwiązań. 
Pierwsze to odsubksrybowanie pewnej ilości obiektów. Jak wiadomo im więcej modyfikacji i dodatków - tym większe zużycie pamięci fizycznej. 
Drugie: zmniejszenie jakości tekstur. Te również oddziałują na wykorzystanie RAMu, tak więc warto najpierw spróbować zmniejszyć ustawienia. 
Trzecie - zwiększyć rozmiar pliku stronnicowania. Czym on jest i jak to zrobić, to już rozpisywać się nie będę. Pełno poradników na ten temat znajdziecie w internecie. Ja mogę tylko dodać że jest to taki "wirtualny RAM" na jednym z naszych dysków. Przy grze w Cities Skylines bardzo istotny Wink 
Czwarte - najbardziej radykalne rozwiązanie to.. dokupienie większej ilości RAMu Smile Przy Citieskach czasem nawet i 32GB to za mało Wink"
tak dodam tylko, że największy efekt przy odchudzaniu zajętości RAM są wszystkie pluginy do CSL radio. każde customowe, dodane radio waży od 50 do nawet 300mb. Dla porównania przeciętny, względnie szczegółowy wieżowiec to waga na poziomie 5-20mb. Jeżeli kolega ma decydować co zostawić a co usunąć to wg mnie lepiej ( o ile ma poinstalowane) usunąć 2 radia niż 40 assetów Smile
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości