Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Długie wczytywanie oraz lekkie przycinanie w grze
#1
Witam serdecznie, jak w temacie mam problem z długim wczytywaniem gry mimo iż ładuje mi się pusta mapa (Aż boję się pomysleć co bedzie przy 100 k mieszkańców Duży uśmiech ).Czytałęm, że ponoć gra wykorzystuje dużą ilość ramu i możliwe, że tym jest to spowodowane.Jeśli bym dokupił 32 Gb to bedzie ok? Smile Dodam, że grałęm na ps4 i miałem 110 tys mieszkańców bez zadnych lagow z tymi dodatkami.Przesiadłem się na pc ze względu na dużą ilośc bugow które sa ignorowane przez twórców.
Specyfikacja PC:
Intel core i5-2400 3.1 GHZ 
Pamięć ram 8 GB 
Karta graficzna Gtx 560 1024Mb
Zainstalowane DLC:
1.Snowfall 2.Industries 3.Masstransit 4.Afterdark 5.Campus
Mody: 
1.Traffic manager
2.all 25 arches area
Dolaczam screen oraz logi.
[Obrazek: baYPVdZ.png]Prosze się nie sugerować czasem na powyższym zdjęciu gdyż w rzeczywistości trwa to z 10 min.Natomiast wyłączanie gry trwa 5 min.
Moje pytania:
1.Co oznacza to 6.5 Gb i 9.7 Gb (wykorzystanie pamięci ram? - proszę sie nie smiac nie znam sie Duży uśmiech )
2.I tak jak powyzej czy jesli bym dokupil to 32 Gb to czy bez problemu bedzie plynnie smigalo przy 200k mieszkanców

Z góry dziekuje za odpowiedz Smile


Załączone pliki
.txt   output_log.txt (Rozmiar: 57.12 KB / Pobrań: 217)
.log   TMPE.log (Rozmiar: 433 bajtów / Pobrań: 179)
  Odpowiedz
#2
Odp. 1. Pierwsze to RAM, drugie pamięć wirtualna.
Odp. 2. Sam sobie odpowiedziałeś. Pamięć, pamięć i jeszcze raz pamięć. Dla Cities ramu nigdy za dużo.

Osobiście gram w mieście z ok. 100 tys. mieszkańców, ponad 50 modów (wiem, dużo, ale to i tak nie wszystkie, które mam w kolekcji na Steam'ie) i jakieś 1000 dodatków (assetów), głównie propy. Zużycie ramu na poziomie lekko ponad 20 Gb, wirtualnej na starcie 29 Gb. Mapa wczytuje się w 81 sekund.
Jeszcze jedna uwaga. Zmień TMPE na wersję 11. Nie będzie to miało wpływu na twoje kłopoty, ale wychodzę z założenia, że nowsze jest lepsze. Sznurek do TM:PE V11 STABLE.
 Podziękowali: david324
  Odpowiedz
#3
To ja jeszcze dodam od siebie, że RAM sam w sobie dużo przy wczytywaniu nie pomoże. Umożliwi on ci posiadanie większej liczby obiektów i modyfikacji, ale jeżeli chodzi o czas wczytywania gry to przede wszystkim ważny jest tu dysk. Dobry SSD pozwoli ci skrócić czas ładowania o kolejne kilka minut.
 Podziękowali: david324
  Odpowiedz
#4
@david324 posiadasz industries i campus to sa dwa DLC ktore maja spore zapotrzebowanie na RAM plus minus 800mb kazde z tych dwoch dlc. musisz zwiekszyc page file a jeszcze lepiej dokupic RAM, odnosnie plynnosci symulacji przy wiekszej liczbie mieszkancow to juz niestety kwestia procesora Odnosnie wartosci widocznych na panelu LSM jedna to RAM druga to wirtualny ram (page file) @SZyMeX RAM ma znaczenie nawet przy braku assetow z WS gra laduje vanilliowe obiekty i obiekty z DLC wlasnie tam (i do page file) a sa DLC ktore obiektow maja duza np parlife, green cities, industries ja z tego powodu przeskakuje obietky z industries ktorych nie potrzebuje (wiekszosc wybralem kilka fabryk ktore sa mi potrzebne) a RAM jest zawsze szybszy niz page file (nawet jesli masz SSD), jesli chodzi o szybkosc ladowania z SSD to przy duzym page file lub przy wiekszym miescie to oczywiscie ma olbrzymie znaczenie Smile
 Podziękowali: david324
  Odpowiedz
#5
Wszystko juz mniej wiecej wiem, zakupie w najblizszym czasie dodatkową pamięc i zobaczymy.Jesli bedzie mulic przy wiekszej ilosci mieszkancow poszukam nastepnie procesora choc z tego co mi sie wydaje jest on dosc dobry.Musialem zapytać (skoro na ps4 idzie bez problemu), to wydawalo mi sie, ze specyfikacja jest ok, a moze błędy jakies są zwiazane z grą.Bardzo dziekuje za odpowiedzi.Robicie dobra robote Smile Pozdrawiam!
  Odpowiedz
#6
(11-03-2020, 18:32)SZyMeX napisał(a): To ja jeszcze dodam od siebie, że RAM sam w sobie dużo przy wczytywaniu nie pomoże. Umożliwi on ci posiadanie większej liczby obiektów i modyfikacji, ale jeżeli chodzi o czas wczytywania gry to przede wszystkim ważny jest tu dysk. Dobry SSD pozwoli ci skrócić czas ładowania o kolejne kilka minut.

Już tak się przyzwyczaiłem do posiadania SSD na PCI, że stało się to dla mnie normą. Nie myślę o tym, że są jeszcze użytkownicy talerzówek i starszych modeli SSD. Moja wina Sad .
 Podziękowali: david324
  Odpowiedz
#7
Generalnie wszystko zależy od konfiguracji, to co powiedział @garfield. Jeżeli masz duży rozmiar "pagefile" (pliku stronnicowania) na dysku, to najlepiej żeby był to dysk SSD. Do wczytania samej w sobie gry oraz save-a jako takiego też lepiej mieć SSD. Do RAMu wczytują się assetsy i myślę że jeżeli chodzi o czas wczytywania to większe znaczenie ma to, czy jest to RAM DDR3 czy DDR4, niż to ile tak właściwie jego jest. Im więcej RAMu tym więcej potencjalnych assetów do pobrania, im szybszy RAM tym szybciej się one wczytają, im szybszy dysk - tym w zasadzie wszystko wczyta się po prostu szybciej Wink
 Podziękowali: david324
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości