Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Gra się crushuje.
#1
Witam serdecznie. Odkąd przeszedłem rok temu z win7 na win10 gra stała się dla mnie niemalże niegrywalna, ale dziś przeszła samą siebie wywalając się po drugim automatycznym zapisie (kilka razy pod rząd). Gra się ładuje jakieś 7-10 min, nie przeszkadza mi to już bardzo, taki urok, no chyba, że co chwila się wywala. Przed zmianą systemu rzadko miałem tak, żeby wywalała się podczas całodniowego grania, nawet jak miałem miasto na 80 kratkach i 600 tysięcy mieszkańców. Teraz nie dobija mi do 200 tysięcy, jak już wywala kilka razy, muli, zapisy trwają kilkadziesiąt sekund, albo po prostu właśnie w którymś momencie gra się buntuje i co ten zapis-dwa się wywala.

Jestem niemal pewien, że problemem jest za mała ilość ramu. Albo zdecydowanie za dużo modów (57 modów, 1100 assetów). Niestety robiłem już kilka razy przegląd modów i nie mogę się pozbyć nawet najmniejszego. Nowych modów nie mam od dawna, ostatni mod jest z września, czasem tylko szukam nowych ulic, albo rico-budynków. 

Dodatkowa specyfika mojego grania: posiadam trzy monitory, do grania killowałem przez menadżera zadań wszystko biorące pamięć powyżej 1 MB, a do Internetu jednocześnie używałem opery, zamiast chrome'a. 

Moje pytanie, skoro w sumie znam powód problemów, jest jak to rozwiązać. Czy jednak powinienem wyłączać wszystkie pozostałe monitory? Przeglądałem forum tutaj w poszukiwaniu rozwiązań, odkryłem że chociażby pamięci wirtualnej i tak zużywam już maksymalne zasoby. Czy jedynym rozwiązaniem jest zakup nowego większego ramu? 32, 64 gb? Czy jednak też może, że mam tylko i3, to wypadałoby zbudować kompa pod jakąś i5 10 generacji? Pytam też w kontekście opłacalności, niestety jak budowałem kompa x lat temu, to nie brałem pod uwagę grania w gry większe niż Europa Universalis II, zależało mi tylko już wtedy na wielu monitorach. Więc mam mini płytę główną, która ma tylko dwa miejsca na ram, więc jakbym chciał zwiększać, to wymienić, a nie tylko dokupić.
  Odpowiedz
#2
A ile RAMu masz aktualnie? 16GB to minimum.
Podczas gry w Cities wszystkie programy działające w tle wyłączaj, łącznie, a nawet przede wszystkim, z przeglądarką. Oprócz tego pobierz Loading Screen Mod-a i zmniejsz jakość tekstur. Reszta to to co wymieniłeś - pozbyć się niepotrzebnych obiektów, zwiększyć rozmiar pliku stronnicowania. Jeżeli problemem jest tylko RAM to zmiana procesora też wiele nie da.
  Odpowiedz
#3
(03-02-2021, 14:25)SZyMeX napisał(a): A ile RAMu masz aktualnie? 16GB to minimum.
Podczas gry w Cities wszystkie programy działające w tle wyłączaj, łącznie, a nawet przede wszystkim, z przeglądarką. Oprócz tego pobierz Loading Screen Mod-a i zmniejsz jakość tekstur. Reszta to to co wymieniłeś - pozbyć się niepotrzebnych obiektów, zwiększyć rozmiar pliku stronnicowania. Jeżeli problemem jest tylko RAM to zmiana procesora też wiele nie da.
8gb ramu ddr4. Mam tego moda. Mam zmniejszona jakość oraz maksymalny rozmiar pliku stronicowania. Używałem opery, bo zabiera tylko 200 MB maks ramu, zamiast chroma zjadającego mi nawet 3 GB.

PS. Nie wiem czemu nie widzę, by się dodał do pierwszego postu załączniki, bo dałem oba pliki log. Spróbuję dać tutaj.


Załączone pliki
.log   error.log (Rozmiar: 17.18 KB / Pobrań: 166)
.txt   output_log.txt (Rozmiar: 1.65 MB / Pobrań: 188)
  Odpowiedz
#4
Kod:
87% memory in use.
8072 MB physical memory [973 MB free].
32648 MB paging file [16 MB free].

Masz 16MB wolnego pliku stronnicowania i niecały 1GB fizycznego RAMu. Więc w sumie filozofii tutaj dużej nie ma, musisz się czegoś pozbyć aby gra zaczęła działać. 8GB przy modowanym C:S to bardzo mało. Jak masz dwa sloty, to na spokojnie dasz radę zrobić 8+8 (16GB) czy też nawet 32GB (16+16), chociaż nie wiem na ile ta opcja będzie efektywna. Poza tym, plik stronnicowania chyba nie ma odgórnej granicy(?) Jedyne, co go ogranicza to miejsce na dysku (bo to z niego bierze pamięć).
  Odpowiedz
#5
(03-02-2021, 14:55)SZyMeX napisał(a):
Kod:
87% memory in use.
8072 MB physical memory [973 MB free].
32648 MB paging file [16 MB free].

Masz 16MB wolnego pliku stronnicowania i niecały 1GB fizycznego RAMu. Więc w sumie filozofii tutaj dużej nie ma, musisz się czegoś pozbyć aby gra zaczęła działać. 8GB przy modowanym C:S to bardzo mało. Jak masz dwa sloty, to na spokojnie dasz radę zrobić 8+8 (16GB) czy też nawet 32GB (16+16), chociaż nie wiem na ile ta opcja będzie efektywna. Poza tym, plik stronnicowania chyba nie ma odgórnej granicy(?) Jedyne, co go ogranicza to miejsce na dysku (bo to z niego bierze pamięć).
Szukając informacji jak zwiększyć plik stronicowania, znalazłem info, że nie powinien być większy niż 3 krotność pamięci RAM, bo można zdestabilizować system. Nie znam się, więc zaufałem poradnikowi.
  Odpowiedz
#6
No coś w tym w sumie może być. Przy moich 16GB RAMu mam rozmiar tego pliku na ponad 45GB. Chociaż z drugiej strony przy swoich ośmiu nie powinieneś mieć więcej niż 24GB, a masz 32?
W każdym razie, specem od tego nie jestem, więc nie będę drążył tematu, ale nie pozostaje ci chyba nic innego jak pozbyć się paru niepotrzebnych obiektów.
  Odpowiedz
#7
(03-02-2021, 15:55)SZyMeX napisał(a): No coś w tym w sumie może być. Przy moich 16GB RAMu mam rozmiar tego pliku na ponad 45GB. Chociaż z drugiej strony przy swoich ośmiu nie powinieneś mieć więcej niż 24GB, a masz 32?
W każdym razie, specem od tego nie jestem, więc nie będę drążył tematu, ale nie pozostaje ci chyba nic innego jak pozbyć się paru niepotrzebnych obiektów.
Hmm, dziwne, że pokazuje tutaj 32 gb, bo jak patrzyłem w ustawieniach, to pokazywało 24 gb. Tutaj to wygląda jakby doliczył do tych 24 fizyczne 8.
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: