Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Jak przyciągać nowych mieszkańców?
#1
Witam
Potrzebuję rady, jak przyciągnąć nowych mieszkańców? Mam 92k ludzi i liczba jest stała już od dłuższego czasu. Mam zapotrzebowanie na strefy komercyjne i przemysłowe, ale komercyjne już narzekały na brak klientów a strefy przemysłowe sukcesywnie zamieniam na te z Industries. Do tego mam jakieś 4k pustych mieszkań i 7k wakatów. Nie wiem o ciul chodzi. wszystkie usługi pokrywają całe miasto, wyjątkiem są parki gdyż te pokrywają jakieś 80% stref mieszkalnych. Prosiłbym o pomoc, chętnie dostarczę screenshoty. Chirper nie wywala żadnych istotnych informacji (czasami o jakimś zalegającym trupie ale nie jest ich wiele
  Odpowiedz
#2
Możesz pobrać modyfikację typu np. Demand Master i ręcznie podbić zapotrzebowanie na strefy mieszkalne, wtedy będą zjawiać się nowi mieszkańcy.
  Odpowiedz
#3
Jeśli koniecznie chcesz podnosić zapotrzebowanie za wszelką cenę, skorzystaj z rozwiązania @SZyMeXa. Jeśli chcesz grać zgodnie z regułami gry, to...

Obecna sytuacja pokazuje, że masz mniej-więcej równowagę narodzin/śmierci, wyprowadzek/wprowadzek i niskie zapotrzebowanie. Wynika to z tego, że im większe poziomy rozwoju mają budynki, tym większe wymagania mają, by awansować dalej (w wielu rodzajach budynków przy awansie rośnie liczba mieszkań) oraz większe wymagania, by w danej okolicy coś się budowało. Budynki mieszkalne, handlowe i biura potrzebują coraz większej wartości gruntu w okolicy, natomiast budynki przemysłowe z kratek wymagają usług miejskich.

Skoro brakuje tylko mieszkańców, musisz zadbać o wartość gruntu w tamtych okolicach. Czyli tak jak w budynkach przemysłowych z usługami miejskimi, ale nie tylko - musi być również dużo zieleni, mało hałasu, unikaj budynków unikatowych.
Dla stref komercyjnych bardzo ważni są też turyści. Zwiększaj atrakcyjność turystyczną, dzięki czemu będzie większy popyt na hotele.

Również nastaw się na większą dzietność oraz usługi dla starszych ludzi. Budynki mieszkalne zawierają liczbę mieszkań, a nie liczbę mieszkańców w swojej definicji, czyli jeśli miasto będzie przyjazne dzietności, to w danym mieszkaniu będzie więcej mieszkańców, bo więcej dzieci, a jak dzieci będą w wieku produkcyjnym, to będą szukać nowych mieszkań, więc również będą zapotrzebowania na nowe mieszkania. Dodatkowym tipem jest to, że większą tendencję do większej liczby dzieci mają mieszkańcy zabudowy o niskiej gęstości. Dbanie o starszych powoduje, że po prostu będą dłużej żyć, więc nie będzie aż takiego odpływu śmierci za jednym razem.
 Podziękowali: SZyMeX , Szynsz
  Odpowiedz
#4
Wolę rozwiązanie bez cheaterskich modów, tak więc skorzystam z twoich rad kabexxx. Dzięki Panowie za rady Smile
  Odpowiedz
#5
Ok, przeanalizowałem to co napisałeś kabexxx i swoje miasto co doprowadziło mnie do kilku wniosków. Po pierwsze większość rejonów mieszkalnych leży na gruncie o maksymalnej wartości, zaś co do hałasu jest tylko kilka małych miejsc w strefach mieszkalnych gdzie jest hałas, a średni stopień jego natężenia to 56%. Natomiast mam pytanie jak zwiększyć dzietność o której mówiłeś?
  Odpowiedz
#6
Ktoś coś?
  Odpowiedz
#7
Co do braków, zależy od tego, jak on wygląda.
Jeśli masz pełne budynki mieszkalne (z prawie wszystkimi zajętymi mieszkaniami), to musisz popyt nieco "rozbudzić", dobudowując trochę nowych mieszkań i dbając o wszystkie usługi i wartość gruntu. Musisz jednak pokazać, jak wygląda wskaźnik emigracji i imigracji, zgonów i urodzeń.

Zwiększenie dzietności powoduje głównie zwiększenie usług edukacyjnych i zdrowotnych, dodatkowego boosta dodaje centrum zdrowia dziecka. Dla starszych jest potrzebne więcej policji i straży pożarnej.

Co do popytu na miejsca pracy - warto zauważyć, że budynki unikatowe też zatrudniają ludzi, ale gra o tym nie informuje, więc mogą one podbierać pracowników. 4k wolnych mieszkań na 92k mieszkańców nie wiem czy to aż tak dużo przy tak dużym mieście (w sensie czy to tylko pojedyncze puste mieszkania w grze, czy druga opcja). Jeśli jakieś budynki są opuszczone, oczywiście najlepiej je wyburzyć, bo obniżają atrakcyjność lokalizacji do wprowadzania się.

Na pewno też zieleń powinna być wszędzie, jak w prawdziwym mieście.
Sprawdź jak wygląda edukacja oraz miejsca pracy dla pracowników. Jeśli mieszkańcy będą zmuszeni długo pracować w miejscach pracy poniżej ich kwalifikacji, będą się wyprowadzać. Choć gra tego nie pokazuje, mieszkańcy mają swoje wypłaty i kupują różne dobra w lokalach usługowych. Więc np. w zaawansowanym mieście potrzebujesz albo praktycznie same biura, albo strefy przemysłowe z DLC (bo one zatrudniają w dużej mierze wykształconych).

Nie wiem, czy o tym wiesz, bo napisałeś niejednoznacznie, ale popyt w grze nie rozróżnia stref przemysłowych ani biurowych. To od ciebie zależy co zbudujesz, dla mieszkańców istotne jest tylko to, czy dane miejsce pracy pasuje do ich wykształcenia.
 Podziękowali: Szynsz
  Odpowiedz
#8
Ok, z mieszkaniami wygląda tak że w budynkach są pojedyńcze puste lokale, problem w tym że mimo wyznaczenia nowych dzielnic mieszkania się nie budują. Co do zieleni to masz na myli parki? Miejsc pracy o których mówiłeś też nie brakuje gdyż mam jakieś 8k wakatów. Rzeczywiście nie posiadam w ogóle biur. A wskaźniki wrzucę jak wrócę do domu czyli jakoś za godzinę. Co do edukacji i zdrowia jest zapewnione wszędzie , policja i straż też. Spróbuje zbudować trochę biur, może to coś zmieni
  Odpowiedz
#9
Ok z opóźnieniem bo nie grałem, ale wrzucam garść screenów ze statystykami:

[Obrazek: 7WpzJCX.png]

[Obrazek: N342d2q.png]

[Obrazek: 6I0JI3D.png]

[Obrazek: CU1tpq6.png]

[Obrazek: OfbD7UT.png]

[Obrazek: lk7Ssyg.png]

[Obrazek: Yl5mYbG.png]

[Obrazek: zeS3LO3.png]

[Obrazek: wWmlk0q.png]

[Obrazek: v1YhIia.png]



[Obrazek: BwVUc8o.png]

[Obrazek: aMRi3SK.png]

[Obrazek: UNHLow3.png]
  Odpowiedz
#10
kabexxx, da się coś z tego wyczytać?
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości