Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Jak rozładować korek ze zdjęcia
#1
Witam
Mam zator w pewnym obszarze miasta i zastanawiam się jak go rozładować? Dorobiłem dodatkowe drogi ale to nie pomogło. Zdjęcie niżej przedstawia sytuacje:

[Obrazek: DX2mkL3.jpg]
  Odpowiedz
#2
Hmm, ciężko pomóc w takiej sprawie nie mając większego wglądu w miasto i nie wiedząc co tak w zasadzie te korki powoduje (jakiś przemysł? czy może po prostu mieszkańcy bez komunikacji miejskiej?)
Na sam start polecałbym zainstalowanie Trafiic Managera i włączenie opcji AI, powinno to trochę usprawnić ruch.

Oprócz tego, dodałbym poprzeczne (czarne) połączenia, aktualnie wszyscy muszą dotrzeć w okolice "głównego" skrzyżowania (zaraz pod napisem Karlikowo) aby przejechać na kolejne przecznice. Pomogłoby też dodanie takich połączeń ale w postaci ścieżek dla pieszych, rozmieszczonych pomiędzy drogami (żółte), dzięki czemu niektórzy mieszkańcy mogliby swoją trasę pokonywać pieszo, zamiast przejeżdżać przez pół miasta autem/komunikacją. No i finalnie, przebieg drogi "dojazdowej" do miasta wpiął bym w główną aleję w nim właśnie, bo teoretycznie to jest podstawowa relacja (niebieski). Aktualnie masz stworzone zupełnie niepotrzebne skrzyżowanie, w dodatku w pobliżu innych, co tylko potęguje korki. Ewentualnie możesz w tym miejscu zrobić jakieś większe rondo, ale pamiętaj wtedy o ustawieniu pierwszeństwa (ponownie, mod TM:PE) a może i nawet zrobieniu ronda turbinowego, za pomocą dobrze ustawionych połączeń pasów.
Opcji multum, może któraś z nich pomoże Smile


[Obrazek: rTr2Pgc.jpg]
  Odpowiedz
#3
Szukałem w warsztacie własnie moda traffic manager ale nie mogłem znaleźć. Masz może link pod ręką? Spróbuje też wprowadzić twoje sugestie.
  Odpowiedz
#4
https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...nt+edition
  Odpowiedz
#5
Dzięki wielkie Smile
  Odpowiedz
#6
Na korki polecam nauki u Biffa
https://www.youtube.com/c/BiffaPlaysIndie
 Podziękowali: lukaszartyszuk
  Odpowiedz
#7
Robienie dodatkowych dróg nie pomaga, trzeba planować jak w prawdziwym świecie.
Trzeba mieć na uwadze trzy rzeczy:
1. Odległość
2. Rodzaj drogi
3. Drogi priorytetowe.

Pojazdy wybierają drogę najkrótszą - pierwsza zasada.
Przy podobnych odległościach pojazdy wybierają najpierw drogę wyższej kategorii, potem niższej (autostrady > duże drogi > średnie drogi > małe drogi). Przy czym tu zrobili uproszczenie - nie chodzi o liczbę pasów, a o kartę, na jakiej jest droga w menu budowy.
Jeśli jakaś droga jest zaznaczona jako priorytetowa w menu drogi, też będzie miała większą tendencję do zapełniania się.

W dodatku oczywiste zasady:
1. Unikamy wąskich gardeł, nie ma sensu robić tego, że części trasy to drogi wielopasmowe, a w środku są wąskie. Ty masz wąskie gardło na skrzyżowaniu wylotówki z osiedla na północ z północną drogą osiedla.
2. Nie łączymy ruchu tranzytowego z lokalnym - pojazdy, które omijają osiedle, powinny jechać obwodnicą, a nie pchać się środkiem zabudowy.

Ja bym proponował tak jak na obrazku. Zielony to droga priorytetowa, fioletowy to budowa lub poszerzenie.
[Obrazek: HoDYODl.jpg]
 Podziękowali: SZyMeX , Szynsz
  Odpowiedz
#8
Spróbuje z tymi drogami priorytetowymi i modernizacjami dróg które zaproponowałeś.
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości