10-07-2020, 10:26
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-07-2020, 10:26 przez Querpo.)
Jakby miała wyjść, ale myślę że w końcu wyjdzie kolejna część, po prostu Paradox trzyma nas w napięciu i emocjach  Ja oczekuję, tylko lepszej turystyki i pór roku, co prawda pogoda jest, ale na zwykłych mapach, np. w podstawowej grze jest ciągle lato, a tak to to w sumie nic bo śmiało mogę uznać Skylines za grą no w 99% idealną
Nie została jeszcze nawet oficjalnie zapowiedziana. Paradox póki co wszelkie siły koncentruje na Crusader Kings 3, więc strzelam że "Cities 2" jest w baaaaaaaaaaaaaaaaaardzo wczesnej wersji.
Akurat C:S tworzy Collosal Order, a Paradox Interactive jest tylko wydawcą, inaczej niż z Crusader Kings.
Moje oczekiwania:
- całkowita zmiana budowy dróg (coś jak w CiM 2) - wybieramy ile pasów ma mieć droga i potem możemy dodać torowisko lub sieć trolejbusową. Dało by to większą swobodę budowania miasta, bez konieczności ściągania ogromnej ilości dróg, plus ogólna zmiana mechaniki skrzyżowań i zmiany pasów.
-nowy sposób tworzenia transportu publicznego, czyli np. możliwość ustawiania rozkładów jazdy, postoje na pętlach. Plus awarie i zatrzymania <3
-zdarzenia losowe typu wypadek, zepsuty pojazd, czy coś. Dało by to więcej frajdy (a nie, że miasto się korkuje cały czas w tym samym miejscu)
-zużycie np. dróg. Po jakimś czasie od budowy droga się zużywa, trzeba zrobić np remont (w zależności od stopnia zużycia, czujecie to? Wyłączamy jeden pas i mamy korki, albo zamykamy całą drogę  )
-to samo tyczy się torowisk (chce zrobić typowo rosyjską mapę i jak widze te szybko jeżdżące tramwaje to mi smutno  )
Tyle na razie przychodzi mi na myśl
(12-07-2020, 10:29)Jorgus92 napisał(a): Moje oczekiwania:
- całkowita zmiana budowy dróg (coś jak w CiM 2) - wybieramy ile pasów ma mieć droga i potem możemy dodać torowisko lub sieć trolejbusową. Dało by to większą swobodę budowania miasta, bez konieczności ściągania ogromnej ilości dróg, plus ogólna zmiana mechaniki skrzyżowań i zmiany pasów.
-nowy sposób tworzenia transportu publicznego, czyli np. możliwość ustawiania rozkładów jazdy, postoje na pętlach. Plus awarie i zatrzymania <3
-zdarzenia losowe typu wypadek, zepsuty pojazd, czy coś. Dało by to więcej frajdy (a nie, że miasto się korkuje cały czas w tym samym miejscu)
-zużycie np. dróg. Po jakimś czasie od budowy droga się zużywa, trzeba zrobić np remont (w zależności od stopnia zużycia, czujecie to? Wyłączamy jeden pas i mamy korki, albo zamykamy całą drogę )
-to samo tyczy się torowisk (chce zrobić typowo rosyjską mapę i jak widze te szybko jeżdżące tramwaje to mi smutno )
Tyle na razie przychodzi mi na myśl  Jeśli chodzi o te cechy, to: - W CIM2 sposób budowy samych dróg jest taki sam, natomiast torowiska i kable trolejbusowe można dodawać osobno. Tak, byłoby to ciekawe, tylko przy złożoności budowy tych dróg jak w C:S byłoby to za trudne do osiągnięcia, bo mas naprawdę różne typy obszarów na drodze.
- Znów wracamy do CIM2
Choć to tam też nie było jakoś szczególnie fajne, bo często powodowało zbyt wiele uruchomionych brygad.
- Bardzo ciekawe, ale doprowadziłoby do lockdownów, bo jednak może się zdarzyć, że pojazd usług by sam stanął w korku i nigdy nie dojechał.
- Zużycie dróg już jest. Też ma wpływ na prędkość pojazdów i pewną zmianę tekstur, z modami można zwiększyć wpływ stanu na prędkość pojazdów, a zawsze możesz też użyć z modami ograniczeń prędkości zmienionych. Nie ma co liczyć na to, że będą pojawiać się duże zmiany w teksturach w postaci np. spękań, bo to by wymagało superkomputera

28-02-2021, 20:32
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-02-2021, 20:39 przez kowalcook.)
Witam serdecznie,
dla mnie ta gra po wczytaniu odpowiednich modów pozwala zasymulować niemalże wszystko (lepiej czy gorzej to już kwestia dyskusji).
Ogromnym atutem gry jest jej społeczność, ilość modyfikacji oraz assetów. Co prawda aby w pełni korzystać z jej dobrodziejstw potrzeba naprawdę niezłego sprzętu (zwłaszcza szybkiego dysku najlepiej PCIEx4 typu M2 lub PCIe o odczycie powyżej 2000MB/s. i ogromnej ilości RAM. Ja specjalnie dla tej gry wymieniłem sprzęt na lepszy (w tym 16GB pamięci i to już mało, aktualnie przymierzam się do kolejnych 16GB ---- a mam tylko nieco ponad 5000 Assetów i ok 80 przydatnych modów).
Czego bym oczekiwał?
Mogliby poprawić optymalizację gry pod kątem jej pamięciożernościści oraz renderowanie obiektów (np. aby gra dogrywała asset z listy dopiero gdy go użyjesz lub wybierzesz z listy a w innym przypadku wystarczyła by sama miniatura w liście, ogromnie odciążyłoby to silnik gry)
Lepszy manager assetów. (choć mod Find It w znaczącej kwestii rozwiązuje ten problem).
Czego mi brakuje w samej rozgrywce to możliwość tworzenia cyklu produkcji (coś jak w >>>industry giant 2<<< gdzie tworzysz wyspecjalizowane fabryki produkcyjne od surowca, po produkt finalny, poprzez jego dystrybucję oraz tworzenie wyspecjalizowanych sklepów oferujących te dobra. Wiem że dodatek Industries wprowadza to ale w bardzo ubogim wykonaniu. Dla mnie jakby ta gra przejęła możliwości industry giant 2 oraz dodała swoje możliwości jakie oferuje stworzyłoby ją niemalże idealną dla moich oczekiwań
Następnym aspektem to dodanie usług (fryzjerzy, kosmetyczki, szewc, krawiec, mechanik samochodowy, informatyk, hydraulik, ubezpieczenia, biura turystyczne, szklarz ,elektryk itp...)
Kolejnym aspektem to łączenie możliwości budynków (np. kamienica może być jednocześnie mieszkaniem i sklepem lub punktem usługowym.) Fabryka może być jednocześnie biurem i miejscem produkcyjnym. Biuro może być jednocześnie punktem handlowym.
Dystrybucja towarów, możliwość handlu między miastami, turystyka między miastowa, import i eksport oraz pośredniczenie w handlu towarami. (tu wkracza opcja większej lub mniejszej funkcji multiplayer np. duży świat i każdy gracz zarządzałby jakimś miastem lub kilkoma miastami. Spora możliwość stworzenia modelu biznesowego dla twórców aby gra zarabiała na siebie cały czas, na przykład wprowadzenie abonamentu miesięcznie za dostęp do takiego uniwersum (osobiście jeżeli gra oferowałaby takie możliwość spokojnie 50-60zł miesięcznie mógłbym dać za taki dostęp) - a na twórców koszty związane z utrzymaniem serwerów i poprawki i aktualizacje na bieżąco (obopólna korzyść) oraz zarządzanie społecznością - mody i assety tworzone przez społeczność miałyby 2 kategorie (zweryfikowane i niezweryfikowane) - zweryfikowane dodawałby możliwość gry w uniwersum, zaś niezweryfikowane tylko offline tak jak do tej pory.
Dodanie przedszkoli i żłobków oraz domy starców.
Większe wsparcie dla twórców modów i assetów, możliwość (np w formie wirtualnej waluty cities wynagradzanie za takie prace) Za tą walutę możliwość wykupywania abonamentu czy dodatków oferowanych przez tą walutę - możliwość handlu ta walutą między graczami coś jak w WOW doskonale się to ponoś sprawdza. Niestety nie grałem w WOW online ale tak słyszałem. Blizzard na brak wpływów też chyba nie narzeka a więc wilk syty i owca cała. Byleby pazerność nie wygrała, aby dopuścić jak najszersze grono korzystających z gry, bo im większa społeczność tym więcej dobrego.
Jak multiplayer to np możliwość odwiedzania miast w uniwersum przez innych graczy, np jako turysta (save'y wgrywane automatycznie i np jednorazowo dogrywane używane assety i mody tamtego gracza)
to mniej więcej tyle
28-02-2021, 21:21
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-02-2021, 21:28 przez kabexxx.)
@ kowalcook - widzisz problemy techniczne i obliczeniowe, ale swoimi życzeniami jeszcze bardziej komplikujesz.
Na przykład cykl produkcji byłby zbytnim skomplikowaniem gry. Musisz uważać na edukację, ruch samochodowy, komunikację zbiorową, przestępczość, elektryczność, wodę, ścieki, utrzymanie wszystkiego i wiele innych rzeczy... No bez przesady z tym zajmowaniem się wszystkim :P Nie bez powodu tycoony to tycoony, a symulatory miasta to symulatory miasta.
To samo usługi - byłoby to zarówno bardziej wymagające obliczeniowo, jak i do ogarnięcia, bo sam model ruchu jako ogarnięcie tego przez gracza lub balans byłyby po prostu pożarem w burdelu. Wyobraź sobie, że zamiast jednego niebieskiego paska na usługi masz 30 pasków na różne usługi z osobna i to balansujesz...
Nie rozumiem dlaczego wam niektórym tak zależy na tym łączeniu. Przecież to jest model miasta i nie ma co liczyć na hiperrealizm. Przecież przy obecnym zbalansowaniu gry na jedną kamienicę to byłaby 1/4 pracownika w usługach, co byłoby niemożliwe :P Poza tym, dobrym modelem kompletnego osiedla jest pawilon usługowy na pierzei głównej ulicy i domy w głębi. Idealny model realistycznego europejskiego osiedla.
Wyżej - znowu tworzenie pożaru w burdelu zamiast gry. Coraz więcej ludzi gra na modach z nieskończonym popytem, z nieskończoną kasą itd., bo mało kto przy obecnym uproszczeniu daje sobie radę. Wy chcecie, żeby te skomplikowane funkcje były dla ozoby? Bo poważnie, nikt nie byłby w stanie grać w taką pełną grę, gdyby wasze myślenie życzeniowe zaimplementować. A jeszcze dodać do tego potrzebę wymiany komputera chyba na superkomputer z NASA.
Co do modów i assetów, to często są tak skomplikowane zależności, że w praktyce nie ma możliwości, by między użytkownikami móc je synchronizować bez modyfikacji samej gry. Niektóre mody zamieniają domyślne pliki gry, inne mody używają wspólnych bibliotek, inne mody z innych powodów zmieniają rozgrywkę nawet jak są wyłączone...
28-02-2021, 23:11
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-02-2021, 23:17 przez kowalcook.)
Wszystko spoko natomiast to co piszesz niestety nie wiele ma wspólnego z symulatorem miasta. Wybieranie jakiej branży usługa będzie w danym miejscu należy do przedsiębiorcy a nie burmistrza. Decyzja ile pracowników będzie zatrudniać należy do przedsiębiorcy nie burmistrza. Rada miejska może co najwyżej nałożyć ramy na wygląd, wielkosć, ew. bryłę budynku i TYLE. Twoje pomysły są fajne ale coraz mniej mają wspólnego z byciem burmistrzem/prezydentem miasta.
30-04-2021, 17:01
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-04-2021, 17:07 przez gabriellesolis.)
Moim zdaniem Miasta Skylines 2 to już nigdy nie zobaczy światła dziennego, bo podstawka z modami ich zdaniem załatwi wszystko ...
Zbyt wysokie progi jak na nich, nowy silnik graficzny, nowa szata graficzna by realistycznie wyglądał bez modów obrazek.
Minęło ponad 6 lat i nici z drugiej części, gra miała ogromne powodzenie, miliony graczy na całym świecie i kasy z niej sporo mieli, i nic...
|