Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Korki - standard. Niechciane pojazdy w centrum.
#1
Cześć. Już po raz trzeci wróciłem do gry. Przy zaledwie 10k mieszkańców już mam problem z korkami. Oczywiście próbuje z tym walczyć budując fikuśne ronda i dokładając pasów na drogach, a także zakazuje wjazdu ciężarówkom.

Mody jakich używam bo zawsze mi starczyły:
Harmony
Network Extensions 2
Move IT
Traffic Manager : PE

Obserwuję po tych zabiegach poszczególne pojazdy i oprócz tego, że nakreślam z pomocą opcji kolorowych linii (TM:PE) jak mają na skrzyżowaniu i przed nim zachowywać się auta i np. nie każda ciężarówka "słucha" przykazu i mimo, że jedzie do fabryki na prawo od ronda to nie zawsze korzysta ze skrótu bezkolizyjnego tylko pcha się na samo rondo.
Wypatrzyłem jeszcze, że przez środek miasta pchają mi się turyści że statusem "opuszcza miasto" tylko po to, żeby wjechać z jednej autostrady i dostać się na drugą po drugiej stronie miasta. Zrobiłem specjalnie podziemną drogę, która zachęca do pominięcia centrum bo zauważyłem, że gra lubi tak robić, że jeżdżą też tutaj pojazdy bezsensowne (czyt. aby sobie przejechać jak turysta), ale nie chcą z tego korzystać i zapychają mi ulice. O ile wymusiłem to zakazem ruchu ciężarówek i one faktycznie omijają miasto tunelem i jadą w dal, tak na osobówki nie mam patentu.
Potraficie doradzić? Korkuja się u mnie już zjazdy z autostrady i wygląda to tragicznie.
  Odpowiedz
#2
Generalnie oprócz posiadania modów, dobrze jest też umieć je zastosować w odpowiedniej sytuacji. Zawsze na każdym rondzie obowiązkowo należy włączyć wjazd na zablokowane skrzyżowanie. Pojazdy wtedy "nie boją się" wjechać na rondo i ich jazda jest trochę bardziej agresywna, ale za to też bardziej efektywna. Im rondo jest większe, tym lepiej pojazdy na nim sobie radzą, bo też może ono ich więcej pomieścić. Na większych rondach powinno wystarczyć odblokowanie wjazdu na zablokowane skrzyżowanie tylko na samym rondzie (bez wjazdów na rondo). Przy mniejszych rondach warto jednak włączyć tą funkcję wszędzie. Co do pasów do skrętu w prawo przed rondem to upewnij się, że masz na nim taką samą prędkość, jak na samym rondzie (pojazdy zawsze wybierają drogi, po których można jeździć szybciej). Warto również uniemożliwić im skręt w prawo z poziomu ronda za pomocą łączenia pasów z TM:PE. Często też dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie ronda turbinowego.
  Odpowiedz
#3
Dziękuję Ci za odpowiedź. Zezwolenie na wjazd mimo braku miejsca używam, ale nie wszędzie i nie zawsze - pomyślę nad tą radą.
Możesz się wypowiedzieć co do tej dziwnej sytuacji? To normalne bo twórcy tak chcieli, czy możliwe, że ja utrudnione to osobowkom. Dlaczego turysta (klikam auta i sprawdzam osobiście) że statusem "opuszcza miasto" wjeżdża jedną autostrada i uporczywie ciśnie się do centrum mimo, że chce jedynie dostać się na drugą stronę mapy do innej autostrady. Zrobiłem im piękny zjazd przed pierwszym rondem w mieście, a oni i tak jadą prosto. Nie mam włączonego zakazu ruchu, a i prędkość na tej obwodnicy jest wyższa niż na drodze przed rondem.
  Odpowiedz
#4
Pokaż na screenshocie jak to wygląda Wink
  Odpowiedz
#5
Szczerze mówiąc, to nie mam pojęcia. Może niech ktoś inny się w tej sprawie wypowie. Mogę jedynie podpowiedzieć, żebyś się upewnił, czy na pewno z tej obwodnicy jest możliwość zjazdu tam gdzie te samochody chcą jechać (na pewno mają już wyznaczone połączenie zewnętrzne).
  Odpowiedz
#6
Heh. Takie małe cuś mi umknęło. Fakt, że auta wolą jechać szybszymi drogami i faktycznie ustawiłem limit prędkości na obwodnicy wyższy niż na wjeździe doaosra, ale nie zauważyłem, że na samym zjeździe na obwodnicę.mam skromne "50". :-) Teraz jedzą jak trzeba.
Oczywiście nie zmienia faktu,że uczę się walki z korkami nawet z pomocą youtuberów bo jak tylko ruszę jedno skrzyżowanie to się robi fala niedociągnięć przy następnych.
Moim zdaniem autorzy gry nie postarali się, że jak jakieś auto dziwacznie się zachowa albo znikąd większy tłum ludzi przebiega przez skrzyżowanie to nagle takie zdarzenie powoduje zblokowanie innych i kumulację korków we wszystkich odnogach skrzyżowania/ronda.
Mam tak, że naprawie rzekomo drogę, puszczam ruch i robi się płynnie fajnie, ale po kilku minutach coś jednak zaczyna się blokować ponownie albo z drogi poprzecznej coś się psuje. Narazie od 2och dni walczę z naprawą dróg, a mam tylko 12k mieszkańców.
Pozdrawiam.
  Odpowiedz
#7
Twórcy nie są w stanie przewidzieć wszystkich możliwych ingerencji w grę, to problem twórców modów, ale też się nie dziwię im, bo i tak dużo pracy wykonali.

Należy samemu przetestować swoje zmiany i w razie czego skorygować.

W Cities in Motion 2, które już było na Unity, rozwiązywali to znikaniem pojazdów, które się na chwilę blokowały, ale to C:S miałoby ogromną konsekwencję - gdyby znikały pojazdy z surowcami, półproduktami, produktami, śmieciarki, pojazdy służb, to miasto skończyłoby momentalnie katastrofalnie.
  Odpowiedz
#8
(16-03-2023, 00:43)kabexxx napisał(a): Twórcy nie są w stanie przewidzieć wszystkich możliwych ingerencji w grę, to problem twórców modów, ale też się nie dziwię im, bo i tak dużo pracy wykonali.

Należy samemu przetestować swoje zmiany i w razie czego skorygować.

W Cities in Motion 2, które już było na Unity, rozwiązywali to znikaniem pojazdów, które się na chwilę blokowały, ale to C:S miałoby ogromną konsekwencję - gdyby znikały pojazdy z surowcami, półproduktami, produktami, śmieciarki, pojazdy służb, to miasto skończyłoby momentalnie katastrofalnie.

Otóż... w C:S również znikają, tyle, że licznik "korku" jest odrobinę dłuższy. Niezależnie od tego co pojazd wiezie. Jeśli utknie na dłużej to zniknie (~1min), a jeśli zbliża się do zakorkowanej drogi to zniknie od razu gdy się zatrzyma, a system odnajdywania ścieżek kompletnie zignoruje tą drogę, co z kolei powoduje problemy jak: "brak towarów" lub "brak kupujących".
  Odpowiedz
#9
O tym to wiem, ale
(17-03-2023, 20:02)krzychu124 napisał(a): to zniknie od razu gdy się zatrzyma, a system odnajdywania ścieżek kompletnie zignoruje tą drogę
to chyba inaczej działa w niezmodowanej grze, o ile dobrze pamiętam.
  Odpowiedz
#10
Tak działa vanilla, TM:PE blokuje to zachowanie więc korki się dużo szybciej tworzą, a właściwie... są takie jak powinny być, w vaniila są mniejsze właśnie przez to, że nowe pojazdy po prostu znikają jak dojadą do zakorkowanej drogi.
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości