Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Pierwsze przesłanki na temat nowego DLC?!
#1
Pierwsze przesłanki o nowych DLC pojawiły się już jakiś czas temu - na forum paradoxu wątek na ten temat założony został 20 sierpnia. Nie są to jednak oficjalne newsy, a informacje zawarte na stronie SteamDB. Chodzi mianowicie o "codename-y" odnoszące się do najnowszych dodatków jakie zapewne już niedługo ujrzą światło dzienne. Zazwyczaj pojawienie się wspomnianych codename-ów oznaczało, że od pierwszych, oficjalnych informacji dzielą nas około 2 miesiące. Jak będzie tym razem? Przekonamy się już niedługo Smile

Ale do sedna, kody dotychczas miały mało wspólnego z docelową nazwą i zawartością DLC. Dla przykładu dodatek Campus posiadał kod.. "project Crunchy". Najnowszy kod, a w zasadzie kody to:
  • Donut - pierwszy z nich

    oraz:

  • Tea
  • Chocolate Linux
  • Coffee
         oznaczające prawdopodobnie poboczne dodatki (takie jak creators pack-i albo różne DLC muzyczne itp.)

Co myślicie o tych kodach? Macie jakieś teorie odnośnie ich? Na forum paradoxu parę propozycji już się pojawiło, np:
  • Donut - DLC kryminalne?
  • Chocolate Linux - kompatybilność Citisków z Linuxem?
  • Tea and coffe - creators packi?
Idąc dalej: Tea - content pack opierający się o Wielką Brytanię? Natomiast Coffe - o USA?

Kolejna rzecz warta odnotowania: 
Icebreakers -> Industries
Crunchy -> Campus
Donut -> D???

Następne propozycje: D - demographics? downtown?

Więcej szczegółów dowiemy się zapewne na najbliższym PDXCON-ie który obędzie się w połowie października. 

Tymczasem co Wy myślicie na ten temat? Macie jakieś propozycje odnośnie tych codenamów? Jakie będzie następne DLC? Czekam na wasze zdanie. Może rozwinie nam się tutaj jakaś ciekawa dyskusja Smile
  Odpowiedz
#2
Może to D to będzie - Docks

Fajnie by było zobaczyć rozbudowane doki/elementy portu.
Możliwość transportowania dóbr oraz ludzi transportem rzecznym + turystyka (tramwaje wodne)
Nowe fabryki (stocznia, fabryka platform wiertniczych itp itd)

Swoją drogą brakuje (mi) dodatku rozbudowującego grę o infrastukturę nabrzeżną.

Wyobraźcie sobie rożnego rodzaju fragmenty plaż odwiedzane przez mieszkańców. Za dnia zapełnione ludźmi, parawanami leżakami. Boiska do gry, inne atrakcje wodne.
Można by to połączyć z możliwością budowy aquaparku lub oceanarium.
I masa innych rzeczy które można dopasować do tematu doków (wody).


Oczywiście pomijam wszystkie dostępne statyczne elementy dostępne na workshopie.
  Odpowiedz
#3
Myślę, że te codename-y mogą mieć coś wspólnego z bardziej rozbudowanymi strefami handlowymi. Były parki, były przemysłówki, były campusy. Mogliby zrobić handel współgrający z tym co produkują nasze strefy przemysłowe..
  Odpowiedz
#4
@"Lukeps" Bardzo ciekawy pomysł Smile Z chęcią ujrzałbym takie DLC, jednak niestety wątpię że takie powstanie (a przynajmniej teraz). Dlaczego? @Swiezy875 przytoczył coś co zostało zauważone też na forum paradoxu. D - downtown - mogłoby być DLC "komercyjnym", czyli z postawieniem właśnie na handel/strefy handlowe. Jeden z użytkowników z tamtego forum zaproponował "ulice handlowe" z wykorzystaniem modelu ścieżek wprowadzonego już jakiś czas temu, bodajże w DLC parklife, i dodanie "zoneable paths" (chyba każdy wie o co chodzi a nie mam w tej chwili pomysłu na sensowne tłumaczenie :P). Zresztą zgadzałoby się to z co najmniej jednego powodu: Najpierw dostaliśmy Green Cities - strefa biurowa, potem Parklife - strefa "rekreacyjna", Industries - strefa przemysłowa, Campus - trochę odbiega od stref, ale niejako dalej w tym temacie, no i teraz - być może kolej na handel? Chociaż z drugiej strony ten został nieco zmodyfikowany wraz z DLC AfterDark, więc może jednak coś innego?
  Odpowiedz
#5
Może i tak być jak piszecie.

Fajnie by było żeby np. Farmy dostarczały produkty do restauracji i do sklepów.
Fabryka mebli do sklepów meblowych.
I tak dalej.

Brakuje mi też tego podziału w strefie handlu i usług.
Żeby na starym mieście zrobić strefę kawiarni restauracji i pubów a na głównej ulicy miasta strefę handlu (odzież, elektronika)

Jednak wydaje mi się, że będzie to trochę zbyt rozbudowany system podziału/rodzajów
  Odpowiedz
#6
Ogólnie to wg mnie powinni wnieść poprawkę w zapotrzebowaniu na strefy. Strefa biurowa nie powinna być wliczana do zapotrzebowania na przemysł. Skoro biura w panelu podatków są rozgraniczone z przemysłem i oznaczone innym kolorem to tak samo powinno być na paskach zapotrzebowania.
  Odpowiedz
#7
Fajnie gdyby to wiązało się z "Demokracy", - taki element polityczny (może nawet fikcyjne wybory?), większy wpływ na rozwój i zarządzanie stolicą i jej miastami, gminami itd. Powstanie takiego dodatku rządowego, dodałoby większej głębi grze np: z możliwością budowy samorządu miejskiego (jego struktur), wraz z licznymi budynkami rządowymi np: parlamentem i ministerstwami, siedzibą burmistrza, wydziałami miejskimi itd. Dodatek mógłby pójść o krok dalej i pozwolić nadać powstałym dzielnicom statut stolicy (jako, głównego ośrodka, z możliwością wyznaczenia jej granic), miast i miasteczek w granicach jednej dużej mapy (9kafelków). Współpraca pomiędzy REGIONAMI raczej nie wchodziłyby w grę, bo takie pytanie zadałem kiedyś paradoksowi (prawdopodobnie musiałoby się to wiązać z multiplayrem, ale też z głębszą ingerencją w kod gry). Te miasta mogłyby współpracować ze sobą, nadając większe znaczenie naszej Stolicy, czy skupiając się na wspólnym handlu pomiedzy jej głównym ośrodkiem, a innymi miastami na mapie, dodatkowo wzmacniając niektóre lokalne miasta, czy w ogóle wpływając na ich konkurencyjność np: w przemyśle, rolnictwie, usługach handlowych i nie tylko. Oprócz tego dobrze byłoby zbudować społeczeństwo w oparciu o warstwy społeczne np: klasę biedną, klasę średniozamożną i klasę bogaczy. To fajne uczucie mieć wpływ na rozwój miasta, przy tym widząć tego owoce, w postaci zadowolenia, czy też nie - mieszkańców twojej stolicy, a nawet całego regionu...Może w niedalekiej przyszłości byłaby kiedyś okazja wydania takiego dlc...??....ja bym się ucieszył Smile
 Podziękowali: SZyMeX
  Odpowiedz
#8
Mi tea i coffe skojarzylo sie tez z handlem rozwinietym, ostatnio sobie myslalem ze dobrze byloby gdyby z handlowymi zrobili porzadekSmile
  Odpowiedz
#9
(12-09-2019, 11:02)Swiezy875 napisał(a): Ogólnie to wg mnie powinni wnieść poprawkę w zapotrzebowaniu na strefy. Strefa biurowa nie powinna być wliczana do zapotrzebowania na przemysł. Skoro biura w panelu podatków są rozgraniczone z przemysłem i oznaczone innym kolorem to tak samo powinno być na paskach zapotrzebowania.
Ale to bez sensu xD

Przecież i biura, i przemysł - są wymienne. Nie jest tak, że coś się wlicza do czegoś, czy inne rzeczy. Proste - jest zapotrzebowanie na miejsca pracy, a to, czy zbudujesz przemysłowe czy biurowe strefy - jest twoją sprawą. Jedynie istotne jest to, czy miejsca pracy odpowiadają wykształceniu dorosłych (z tym że po wydaniu Industries, można nałożyć na przemysł przepisy "przemysł 4.0", który powoduje, że przemysł zatrudnia wykształconych, czyli wymienność jest naprawdę pełna).  
Sprawą wartą rozważenia co do budowy są tylko konsekwencje twoich decyzji - dochody miasta, zanieczyszczenie itd.
  Odpowiedz
#10
Aż takie bez sensu to to nie jest. W prosty sposób pokazywałoby czy potrzeba więcej miejsc pracy dla osób wykształconych czy też niewykształconych. Wiadomo, prędzej czy później pracownik bardzo dobrze wykształcony zacząłby pracę nawet w fabryce bo po prostu nie miałby wyboru ale rozdzielenie tych pasków pozwoliłoby zachować odpowiednią równowagę pomiędzy przemysłem a biurami.
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości