Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Pytanie dotyczące rozmiaru pamięci wirtualnej
#1
Po kilku latach przerwy postanowiłem powrócić do gry. Tym razem na komputerze stacjonarnym. W między czasie ściągałem dodatki... które jak wyczytałem na forum obciążają RAM kompletnie... tak też stało się u mnie. Postanowiłem odinstalować sporą ich część. Moje pytanie będzie dotyczyło ustawień minimum i maximum w ręcznym ustawianiu pamięci wirtualnej - nie znam się na tym kompletnie i obawiam się, że wpisane cyfry tylko zaszkodzą lub zepsują komputer.
W załącznikach przesyłam zdjęcie parametrów mojego komputera oraz zdjęcie owego panelu, w który nie wiem co wpisać. Czy ktoś znający się na rzeczy jest na tyle miły by podać liczby, które mogę tam wpisać i będzie "dobrze"?

Inne pytanie dotyczy ściągniętych dodatków, na forum przewija się liczba max. 400-600. Czy ktoś ma więcej i gra działa bez większych problemów? Jak liczycie owe dodatki? W pliku zapisanym na komputerze czy te wyświetlane w panelu dodatków? Często jest tak, że ściągacie np. 1 dodatek parasoli, a w pliku tworzonych jest do tego 10 pozycji... dlatego już sam nie wiem jak to liczyć.[Obrazek: WglJU7j.jpg][Obrazek: VOX9nR1.png]
  Odpowiedz
#2
Kiedyś obowiązywała zasada przydzielania pamięci wirtualnej taka żeby była to dwukrotność pamięci RAM np.:
2GB RAM - 4GB VRAM
3GB RAM - 6GB VRAM

Natomiast obecnie raczej tego się już nie stosuje, przez to że komputery posiadają już na tyle dużo szybkiej i pojemnej pamięci, że bardzo rzadko występują jej braki. No chyba, że gramy w Citiski xD

Z twojego opisu bym ustawił następujące wartości:
Rozmiar początkowy: 2048MB
Rozmiar maksymalny: 8192MB

Dzięki takim ustawieniom domyślnie z dysku zniknie 2GB, ale trzeba pamiętać, że inne programy oraz system nie raz lubią też coś do takiej pamięci wrzucić, dlatego zabezpieczamy się na taką ewentualność. W razie potrzeb np. przy włączonej grze, pamięć wirtualna w razie potrzeb bedzie zapełniania maksymalnie aż do 8GB. 

Wątpię, by było potrzebne ci więcej pamieci przy takich ustawieniach gry tj. DLC i brak assetów.

Użycie RAMu jak i pamięci wirtualnej możesz sprawdzić w menedżerze zadań - zakładka bodajże wydajność.

Jakbyś miał jakieś pytania to służę pomocą.
  Odpowiedz
#3
Bardzo dziękuję za odpowiedź i pomoc.
Przy moim uruchomieniu gry po kilku latach na PC okazało się, że mam ponad 7 tys. obiektów i 30 modów. Włączanie gry powodowało jej wywalanie bo RAM nie wytrzymywałSmile usiłowałem usuwać część z nich ręcznie jednak szybko zrezygnowałem i stwierdziłem, że zacznę wszystko od nowa - resetując wszystko do początkowych ustawień. 

Zaczynam więc zabawę od początku. Ile owych obiektów oraz modów macie i gra jest stabilna?. Boję się, że będę musiał BARDZO mocno ograniczać się w pobieraniu obiektów. Jeżeli zdecyduje się na miasto w stylu europejskim to miasto (ogrom dodatków) w stylu amerykańskim muszę sobie darować?  :/ nie mówiąc o detalach, typu drzewko, lampa...

Pytanie dodatkowe: czy pobierając jakąś kamienice muszę później w liście obiektów odhaczyć do jakiego stylu należy? - czy to ma jakikolwiek wpływ na przebieg / szybkość gry?
  Odpowiedz
#4
Ja obecnie mam około 2000 assetów. Ogólnie assety dostosowuje do miasta jakie będę tworzyć.
Mam zasubskrybowane dużo kamienic na przykład, ale przy obecnym projekcie mam je wyłączone, by się nie wczytywały po prostu.

Co do drugiego pytania, to trudno mi odpowiedzieć. Ja bym odznaczył, ale przez to że każdy budynek dodaję do RICO i tak stawiam, to ten problem mnie nie dotyczy.
  Odpowiedz
#5
(19-07-2019, 08:21)Astrokuba napisał(a): Kiedyś obowiązywała zasada przydzielania pamięci wirtualnej taka żeby była to dwukrotność pamięci RAM np.:
2GB RAM - 4GB VRAM
3GB RAM - 6GB VRAM

Natomiast obecnie raczej tego się już nie stosuje, przez to że komputery posiadają już na tyle dużo szybkiej i pojemnej pamięci, że bardzo rzadko występują jej braki. No chyba, że gramy w Citiski xD
Albo po prostu masz Windows 10 xD
A jak C:S i Windows 10, to w ogóle xDDD

Zasada 2-krotności obowiązywała głównie ze względu na długi czas dostępu do pamięci na HDD.
Na SSD nie trzeba by było się tego tak trzymać, no ale na ogół szkoda miejsca na dysku Duży uśmiech 

Nie należy też się bać nadmiernego wykorzystywania dysku na VRAM, bo system nie zapisuje danych tak jak w pamięci, a pakietami, RAM jest pierwszym wyborem. Przy mniejszym wykorzystaniu RAM-u system wykorzystuje pamięć buforowaną, więc warto poeskperymentować z większym plikiem stronicowania, jeśli jest potrzeba.
  Odpowiedz
#6
Cytat:Albo po prostu masz Windows 10 xD

A jak C:S i Windows 10, to w ogóle xDDD


Oj zgadłeś - Win 10 i Citiski haha

Ale na brak Ramu nie narzekam haha. W razie kryzysowych sytuacji jest dużą ilość pamięci wirtualnej do wykorzystania :P


Cytat:Zasada 2-krotności obowiązywała głównie ze względu na długi czas dostępu do pamięci na HDD.
Na SSD nie trzeba by było się tego tak trzymać, no ale na ogół szkoda miejsca na dysku [Obrazek: biggrin.gif] 

Nie należy też się bać nadmiernego wykorzystywania dysku na VRAM, bo system nie zapisuje danych tak jak w pamięci, a pakietami, RAM jest pierwszym wyborem. Przy mniejszym wykorzystaniu RAM-u system wykorzystuje pamięć buforowaną, więc warto poeskperymentować z większym plikiem stronicowania, jeśli jest potrzeba.


Aż tak głęboko nie wczytywałem się w ten temat, ale to co piszesz jest ciekawe. Musze sobie doczytać jak dokładnie pamieć wirtualna działa. Ja obecnie na moim PC mam ustawione na dysku SSD od 2-32GB pamięci wirtualnej. Niby dużo, ale nie raz potrafię i pamieć wirtualną zapchać xD
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości