Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Pytanie odnośnie autobusów przegubowych oraz pociągów
#1
Cześć, jak wiadomo limit aktywnych pojazdów to ~16tyś, lecz co niektóre pojazdy, które mają więcej części/wagonów nie jest liczony jako 1 pojazd, tylko np. jak tir ma ciągnik i przyczepę, to jest liczony jako dwa pojazdy, pociąg, który ma 12 wagonów, jest liczony jako 12 pojazdów. Więc moje pytanie brzmi, czy jest mod, który zespaja pojazdy wieloczęściowe, dzięki czemu pociąg albo tramwaj nie będzie uznawany jako kilka pojazdów tylko jako jeden?
  Odpowiedz
#2
Co prawda nie jestem w 100% pewien tego, co teraz napiszę, więc @krzychu124 najlepiej jakby potwierdził Wink, ale wydaje mi się, że takie scalenie pojazdów nie byłoby nawet możliwe. To właśnie dzięki temu, że każdy czlon takiego np. pociągu jest w zasadzie osobnym obiektem, może on "łamać" się na zakrętach, a nie być 100 metrowym, sztywnym kijem. Więc raczej wszystkie przegubowe czy wieloczłonowe pojazdy będą musiały być zliczane jako kilka osobnych modeli.
 Podziękowali: Rolada
  Odpowiedz
#3
Jest dokładnie tak jak @SZyMeX opisał. Jest jeszcze jedna kwestia o które nie wspomniano. Symulację ruchu jeszcze dałoby się ograć, natomiast detekcję kolizji już niekoniecznie.
Aktualnie jeśli powiedzmy, taksówka jedzie za tramwajem (wspólny pas) to ID pojazdu przed taksówką jest ID ostatniego członu tramwaju. W przypadku połączenia członów cały system detekcji i rejestrowania się pojazdów na segmentach musiałby zostać de facto przepisany, aby nadal działał poprawnie.

Jako alternatywę możesz spróbować moda More Vehicles który podnosi limit pojazdów i zaparkowanych samochodów do 65k. Warto mieć na uwadze, że każdy zapis gry z włączonym modem nie załaduje się już bez niego.

Mod sam w sobie jest bardzo stabilny, raczej nie ma żadnych błędów, aczkolwiek ma wpływ na wydajność. Bez w/w moda cykl aktualizacji wszystkich pojazdów trwa 16 klatek symulacji co daje 1024 pojazdy na klatkę. Po aktywacji moda nadal ten cykl trwa 16 klatek, więc co klatkę gra musi poddać symulacji 4096 pojazdów.

Różnica wydajności nie powinna być ogromna (no nie jest to na pewno 4x dłużej), ale z grubsza można przyjąć, że symulowanie 16k bez moda będzie jak symulowanie ok. 12-13k z modem, bo dochodzi proces pomijania nieaktywnych pojazdów (z modem przy 16k aktywnych nadal pomijamy 3/4 z puli).

Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze dodatkowa pętla ExtraSimulationStep(symuluje dodatkowe rzeczy, np.: pałąki trolejbusów) i tu już jest pełny zakres pojazdów (16k lub 65k z modem) co klatkę symulacji z automatycznym pominięciem nieaktywnych pojazdów i tych które działają jako "wagonik".

Podsumowując, co klatkę menedżer pojazdów symuluje 1024 + 16k lub 4096 + 65k(z modem) lub jak ktoś woli pełny cykl aktualizacji wszystkich pojazdów:
16k + (16kl. *16k) = 278 528
lub
65k + (16kl.*65k) = 1 114 112 (z modem)   Upside_down

Wątek symulacji jest taktowany na 64 kl./sek. czyli średnio 16ms/kl. przy prędkości 1x

Różnicę wydajności można przetestować na nowej mapie z użyciem ModTools.
Gra ma wbudowany profiler symulacji i wartość dla menedżera pojazdów można odczytać
Ctrl+E (scene explorer) i nawigować do VehicleManager.m_simulationProfiler.m_averageStepDuration (liczbę należy podzielić przez 10tys dla uzyskania wartości w milisekundach).

Oczywiście wątek symulacji nie odpowiada tylko i wyłącznie za pojazdy Wink
 Podziękowali: SZyMeX , Rolada
  Odpowiedz
#4
Bardzo wam dziękuję za odpowiedzi. Szkoda, że nie ma możliwości połączenia ale jeżeli dzięki temu, że np. autobus przegubowy jest liczony jako dwa obiekty, a nie jeden, dzięki czemu gra działa realistycznie a gdyby był jednym bytem to dziwne rzeczy, by się działy, to niech tak zostanie :D . Wypróbuję tego moda na większą ilość pojazdów na kopii mojego miasta, ale coś czuję, że lapek tego nie uciągnie raczej ;D.
A mam jeszcze jedno pytanko jeśli mogę spytać. Czy istnieje limit połączeń komunikacji miejskiej? Nigdy nie budowałem tak dużego miasta by dość do czegoś takiego, ale chcę wiedzieć na przyszłość.
  Odpowiedz
#5
Tak, maksymalnie można utworzyć 256 linii połączeń transportu publicznego (limit dla wszystkich rodzajów, łącznie). Jest też drugi, jeśli chodzi o długość pojedynczej linii, ale tu niestety nie pamiętam z głowy. Prawdopodobnie około kilkunastu kilometrów.
  Odpowiedz
#6
Łeeeee 256 to w sumie dużo, Ja i tak w każdym mieście max 40 linii różnego rodzaju buduję. Dzięki za info. Już teraz wszystko wiem Smile
 Podziękowali: krzychu124
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości