Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Szukamy natchnienia...
#1
Coś mnie naszło na przemyślenia dotyczące C:S. 

Skąd czerpiecie inspiracje do budowy ? z początku budowałem na tzw "pałę" później nauczyłem się robić tak, żeby jedno nie kolidowało z drugim i miało ręce i nogi i było rozwojowe Smile

Obecnie jestem na etapie budowania "z obrazu" tzn oglądam bardzo dużo filmów nagrywanych dronem itd

A Wy jakie macie do tego odniesienie ?
  Odpowiedz
#2
No to ja do etapu budowania z obrazu jeszcze nie doszedłem. Zresztą, chyba nawet nie chcę. Staram się budować jak najbardziej realny układ dróg a potem już to co mi przyjdzie do głowy to buduję Smile
Ostatnio tylko sobie spojrzałem na układ takich prawdziwych osiedli i zaczerpnąłem trochę do gry Smile
  Odpowiedz
#3
Oglądając na YT loty dronem można bardzo dużo ciekawych rozwiązań przenieść do gry Smile
  Odpowiedz
#4
Ja zaczynam od budowania peryferiów po prostu. Zresztą, tak jest i w normalnych miastach: autostrada przebiega po obrzeżach. Dopiero kiedy miasto dobije do tych 8 tys. mieszkańców i uaktywnią się obszary wysokiej zabudowy, lecę w centrum.
Dlatego wszystko się w miarę fajnie wtedy komponuje: siatka, która była podstawą na początku staje się siatką obwodnicową np. północnej części miasta (bo wiadomo, że buduje się jeden kraniec miasta - ten przy wlocie od strony autostrady, ewentualnie 2 przeciwne strony na mapach, gdzie od początku są dostępne 2 zjazdy). Do tego niewielkie poprawki, a układ w centrum już się dopasowuje do ruchu. Ostatnio kupiłem dodatek After Dark i są jeszcze dodatkowe opcje dotyczące sterowania ruchem (oraz ruch rowerowy) i właśnie na nowej mapie dobiłem do 8 tys. osób. Nałożenie ograniczeń na ruch oraz rozbudowanie infrastruktury rowerowej się szykuje Duży uśmiech
  Odpowiedz
#5
Ja buduje w gruncie rzeczy na pałę, ale staram się sugerować przy budowie miasta ukształtowaniem terenu, mapami miast oraz różnymi koncepcjami urbanistycznymi na które natknąłem się głównie na pintereście (pinterest.com). Zawsze refleksje nad własnym miastem wywołują u mnie wasze miasta, które przeglądam na forum oraz filmiki na youtubie, ale przede wszystkim staram się aby miasto wyglądało oryginalnie i jak najbardziej po polsku.
  Odpowiedz
#6
Ja bym się z chęcią podzielił swoimi wynikami, ale mój komputer ledwo spełnia wymagania minimalne i do zrobienia zwykłego screena w wysokiej jakości gra się zatrzymuje na 15-20 sekund xD

Mogę za to dodać propozycję, że jeśli chce się układ spójnego, koncentrycznego miasta, powinno się ograniczać łuki i zakręty na 90 i 45 stopni (choć tych drugich można więcej). Robić delikatne łuki i skrętne drogi. Centrum można zrobić w formie "plamy" czy "kółka".
Ale też nie ma co się bawić w robienie całkowicie okólnych obwodnic.

No i wrzucanie autostrady w obszar nieco bardziej śródmiejski (o centrum miasta nie wspomnę). Tak jak jest to w normalnych miastach, dla mnie to rak i nigdy tak w grze nie robię. Autostrada na peryferiach. Jeśli jest fragment autostrady, który na początku gry się dość wcinał w centrum, to zwyczajnie przesuwam ją dalej. W miarę rozrostu również zjazdy z autostrad z gry zamieniam na normalne drogi.
  Odpowiedz
#7
Zawsze możesz budować na oryginalnej mapie przerobionej do skali gry zaczerpniętej z google maps. Tak jak ja to robię - możesz sobie zerknąć na mój pamiętnik miejski. Jest to pracochłonne ale efekt może być przepiękny.
Posługuję się też często screenami właśnie z google maps które leżą włączone na drugim ekranie bądź na tablecie pod ręką. Też dosyć pomocne.

Zainspirował mnie BERLIN do odwzorowania ze względu na ciekawą infrastrukturę kolejową w centrum. Do tego dochodzi lotnisko Tegel oraz lic1zne nabrzeża wzdłuż rzeki też w centrum miasta.

Jak widać każdy czerpie z różnych źródeł.
Możesz też oglądać takie filmiki Wink

  Odpowiedz
#8
ostatnio na spontanie postawiłem na lekko chaotyczną rozbudowę w każdym kierunku z podziałem na strefę mieszkalno/biurowo/handlową i przemysłową z założeniem że deweloperzy będą chcieli wypełnić każdą możliwą przestrzeń wokół nowo tworzonych ulic... powstaje taki moloch który rozszerza się w każdym kierunku.. obecnie liczy 22 tys mieszkańców..... zmiany poprawiające funkcjonalność, estetykę i przepustownosc ulic idą od centrum... bawię się świetnie Smile ... zainwestowałem w 3 wsie podmiejskie które tez pomału się rozrastają... dzisiaj chce rozprowadzać pomału kolej... strefy wysokiego zagęszczenia (mieszkalne,biurowe,handlowe) staram się budować nie przy głównych drogach a przy wewnętrznych węższych uliczkach.... wysiedlając strefy domków jednorodzinnych z centrum staram się zastępować je placami lub budynkami specjalnymi...
  Odpowiedz
#9
Nie powinieneś wysiedlać miezzkancow z domów jednorodzinnych. Najwyższe poziomy domów jednorodzinnych to już wille.
  Odpowiedz
#10
przez lata grania straciłem wszelkie zahamowania... stałem się bezduszna maszyną która zmiata co trzeba w imię rozwoju....

EDIT: ale rzeczywiście zauważyłem ostatnio że hamuje to rozwój... liczba mieszkańców spada dużo bardziej niż wynikałoby to z ilości zburzonych domów...
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości