Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 5
Tarnawa - miasto o wielu twarzach
#51
Pomożecie?

Ostatnio dużo myślę o uporządkowaniu ruchu kołowego w mieście.
Tarnawę czeka być może największa inwestycja inżynieryjna od czasu przekopu rzeki - zastanawiam się nad likwidacją arterii śródmiejskiej i wybudowaniem obwodnicy miasta.
Rodzi to jednak sporo problemów, bo mam aż 3 warianty jej poprowadzenia, każdy z nich jest korzystny w pewien sposób ale nie mogę dojść do ładu, który najlepiej zrealizować....

Wariant 1 - trasa obwodowa
[Obrazek: w1398a1.jpg]

Likwidacja jedynie centralnego etapu trasy śródmiejskiej, wloty do miasta nadal rozcinają tkankę śródmieścia, konieczność budowy nowego węzła przy stadionie oraz rozwiązania kolizji torów kolejowych z planowaną trasą - tunel możliwy jest jedynie na krótkim odcinku pod magistralą kolejową.

Plus tego rozwiązania to usprawnienie przejazdu w centralnych częściach miasta, możliwość dokończenia powojennej odbudowy śródmieścia i przywrócenie miasta nad rzekę.
Minus - bardzo skomplikowana przebudowa, konieczność wykonania wielu węzłów, wielozadaniowość opracowania, odcięcie osiedla Bohaterów Getta od nadbrzeża, konieczność budowy węzła z Mostem Obróńców Pokoju, duża ilość wyburzeń

Wariant 2 - obwodnica w toku drogi krajowej
[Obrazek: w2b2fb2.jpg]
Trasa autostrady zostaje puszczona bokiem miasta, po rezerwie terenu między Michałowicami a strefą ekonomiczną. Wariant ten wymaga budowy bardzo dużej ilości jezdni oraz 3 mostów, jednocześnie nie jest mocno inwazyjny wyburzeniowo, spora część trasy biegnie wzdłuż już wytyczonej drogi.
Plus - możliwość całkowiej likwidacji trasy śródmiejskiej, stosunkowo prosta budowa
Minus - konieczność zapewnienia alternatywnych dróg w centrum, duże wydłużenie trasy przejazdu, niewielka ilość możliwych węzłów, konieczność budowy dużego mostu

Wariant 3 - obwodnica południowa
[Obrazek: w3e7309.jpg]
Wariant zakłada budowę trasy na południowych terenach miasta, nie wymaga żadnych wyburzeń

Dużym minusem tego rozwiązania jest mocne oddalenie od tkanki miejskiej, co powoduje konieczność kosztownej i mozolnej przebudowy dróg dojazdowych do miasta - od południa trasy wlotowe są raczej skromne, mogą nie poradzić sobie z ruchem.
Plus - bezproblemowa budowa, możliwość skrócenia trasy przejazdu północ - południe

Na koniec wszytskie warianty
[Obrazek: w47cb5e.jpg]

Oraz prezentacja stanu obecnego - tyle miejsca można uwolnić pod zabudowę

[Obrazek: 20180224125418_1b3887.jpg]

[Obrazek: 20180224125439_1a5f18.jpg]

[Obrazek: 20180224125521_17fa93.jpg]

[Obrazek: 20180224125643_199121.jpg]

[Obrazek: 20180224125703_1607bc.jpg]
  Odpowiedz
#52
Ja bym poszedł na wariant drugi połączony z trzecim (trzeci może w późniejszej przyszłości, nie jest on jeszcze tak bardzo konieczny ale jeżeli planowałbyś rozbudowę "południa" to jak najbardziej się przyda)
Pierwszy moim zdaniem zabiera za dużo wolnej przestrzeni w centrum w formie autostrady/obwodnicy. Aczkolwiek pewien jego fragment zostawiłbym w formie zwykłej alei (2 pasy w jedną stronę, max 70 itp. Zwykła główniejsza droga jak w każdym większym mieście)

Generalnie całość widzę tak:
[Obrazek: Fc8g122.jpg]

Czarny kolor - obwodnica, z czego południowy odcinek tak jak mówiłem zostawiłbym na później
Niebieski kolor - przebudowa aktualnej "obwodnicy" (a raczej autostrad w centrum miasta Wink) na zwykłą aleję tak jak również wyżej wspomniałem. Stworzyłoby to idealne warunki do stworzenia takiego centrum z prawdziwego zdarzenia Smile

Żółty kolor - pozostałość z twojej mapki Wink
  Odpowiedz
#53
Szymex, myślałem podobnie, z tym, że nie chciałbym jednak odtwarzać drogi w miejscu obecnej autostrady - przebudowa ma umożliwić scalenie dwóch cześci miasta, aleja jakoś nadal by to rozcinała.
  Odpowiedz
#54
Wariant 3 wydaje się być najlepszy. Świetnie Twoje miasto wygląda z góry, można pomylić z Google maps. Kawał dobrej roboty Wink Panie Administratorze proszę zerknąć na ilość odpowiedzi i wyświetleń przy tym mieście i umieścić je tam gdzie jego miejsce Smile
SZyMeX napisał 24-02-2018, 17:24:
Dzięki za przypomnienie, już jest tam gdzie trzeba Smile

  Odpowiedz
#55
@ulmille bardziej chodziło mi o to żeby tam po prostu jakaś droga była. Zwykła 4 pasmówka (2 w jedną stronę) z pasem zieleni z podstawki. Budując w tym miejscu same osiedla bardzo utrudnił byś ruch po mieście.
 Podziękowali: ulmille
  Odpowiedz
#56
Utrudnienie ruchu po mieście jest bardzo ważne, algorytmy wyznaczania podróży ludzi w CS są bardzo "mądre" (wreszcie). Żeby móc wybierać warianty, musisz wiedzieć, gdzie jeżdżą ludzie. W przypadku uczęszczanych połączeń między osiedlami jakieś linie metra na pewno... Polityka mieszkaniowa oraz transportowa również ważna.
Na części odcinków jakaś aleja na pewno się przyda. Zwróć też uwagę na to, że jeśli w danym miejscu mimo wszystko podejrzewa się wysoki wskaźnik ruchu, to przecież możesz w tym miejscu aleję przedłużyć jako dwie dwukierunkowe drogi, które oznaczasz jako priorytetowe. Podobnie koniecznie zadbać o to, by priorytetowe były również wszelkie drogi dojazdowe do obwodnicy - w obu przypadkach zrób to za pomocą mechanizmu gry, a nie za pomocą moda, ponieważ ta pierwsza opcja zmienia zachowania kierowców obszarowo i na całym ciągu, czyli sprawia, że pierwszym wyborem kierowców poruszających się po okolicy właśnie ciąg drogi priorytetowej będzie pierwszym wyborem.

Na pewno jednak zrezygnuj z czarnego ringu wokół miasta - to jest bez sensu.

To tak na szybko z Painta, więc nie przejmować się brzydotą xD
   
 Podziękowali: ulmille
  Odpowiedz
#57
dla samej frajdy zbudowania i posiadania takiej drogi warto podjąć się jej, nie łatwiej zresztą, budowy. zacząłbym natomiast zdecydowanie od południowo-zachodniej nitki. wydaje mi się, że północno-wschodnia część obwodnicy będzie trochę martwa w obecnej chwili z racji tego, że nie ma tam dużo zabudowy jak również brak "wylotówki".
Tak czy inaczej obwodnicę z prawdziwego zdarzenia potrzebujesz Smile do dzieła! i dawaj relację z budowy
 Podziękowali: kabexxx , ulmille
  Odpowiedz
#58
A to zaznaczenie drogi jako priorytetowa nakłania ludzi do jazdy tą drogą? Będą woleli nadłożyć drogi, byleby pojechać drogą priorytetową?
  Odpowiedz
#59
Nakłania. W pewnym sensie skłania kierowców ku nadłożeniu drogi, ale nie na pół miasta oczywiście, tylko w danej okolicy Duży uśmiech
Te szersze drogi często mają automatycznie nadawany status drogi priorytetowej, choć zawsze można sprawdzić Wink
Na pewno skłania ku nadkładaniu drogi, jeśli np. chcesz uczynić obwodnicę osiedla drogą priorytetową, ale przez centrum osiedla biegnie droga o podobnym przekroju. Bez nadania statusu drogi priorytetowej obwodnicy, kierowcy będą pchać się przez środek osiedla.
Ja też używam ręcznego nadawania statusu drogi priorytetowej, by rozładować również węzły - dotychczasowe okoliczne drogi RÓWNIEŻ (nie zabieram statusu głównym drogom) dostają status drogi priorytetowej, dzięki czemu niektóre relacje lewo- i prawoskrętne mozna zlikwidować, kierowcy na wcześniejszym skrzyżowaniu skręcają w lewo/prawo i omijają węzeł okolicznymi drogami.
  Odpowiedz
#60
A to ciekawa informacja - nie sądziłem, że jest to na tyle ciekawe ustawienie. Myślałem, że jedynie ustanawia pierwszeństwo na skrzyżowaniach i tyle, przez co w zasadzie nigdy nie używałem tej opcji.

Z ciekawości sprawdzę Smile

Miło mi widzieć taki odzew w temacie, warianty muszę przeanalizować, jednak faktycznie chyba najsensowniejsze będzie wybudowanie ringu wokół miasta.
Będę na bieżąco pokazywał proces i analizy Smile
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości