Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
Zarządzanie ruchem drogowym
#11
Dla mnie ten poradnik to podstawa tylko troszkę czasu zajmuje zanim się go zrozumie i wprowadzi w życie
  Odpowiedz
#12
Mega, szacun. Pytanko, wie ktoś co to za mapa?
Zapraszam na kanał na Youtubehttps://www.youtube.com/c/TomekPietrzakTibotomek
Smile
  Odpowiedz
#13
W ogóle wszystko źle. Ten "poradnik" to porażka planistyczna. Po prostu źle.
Każdy inżynier ruchu dałby kciuk w dół. Planowanie przestrzenne to już w ogóle.

Zjazd autostrady NIE POWINIEN prowadzić na główną ulicę! W samej grze masz już rozwalony transport, układ dzielnic i duży hałas.
Autostrada powinna być drogą OBWODNICOWĄ, w mieście NIE UŻYWAĆ dróg wielopasmowych. Tak się robi również w realu w całym cywilizowanym świecie. W obrębie zabudowy NIGDY nie używam dróg szerszych niż 4-pasmowe. 6-pasmówki tylko przy bardziej skomplikowanych węzłach. Ale robię to tylko w obecnej grze, od kiedy mam moda na sygnalizację (ten Traffic Manager) i wtedy ustawiam czasowy program dla tych relacji.
[Obrazek: 99fcb9697b4785bbmed.png]
[Obrazek: 556705b0612bcfe5med.png]
Dość nowa gra (starych nie mam, od marca gry nie ruszałem), ok. 45 tys. mieszkańców. Żadnych przestojów na osi wsch.zach. nie ma. To sprawa wyliczania natężenia ruchu przy dość częstych skrzyżowaniach. We wschodniej części miasta ruch nabija dużo stref ekonomicznych i port towarowy, przy czym port chyba najbardziej. 
Oczywiście port towarowy wywalę na drugie wybrzeże na zachodzie, które ledwo widać, by jeszcze bardziej go oddalić od śródmieścia.
Ci, którzy oamiętają mapę spostrzegą, że autostrady w dużej części przesunąłem właśnie po to, by jeszcze bardziej je oddalić od centrum miasta.

Jak widać, sukcesywnie rozwijam strukturę koncentryczną i na środku miasta w tym wielokącie ograniczonym alejami stworzę jeszcze bardziej spokojne śródmieście. 

I właśnie mniej-więcej tak powinno sie planować ruch i miasto. Dzięki temu również komunikacja miejska będzie działać lepiej, bo po prostu możliwości robienia tych "zawijasowych" linii, o których wspomniał autor poradnika, w zasadzie nie będzie. Wszystkie ważniejsze drogi będą prowadziły do szeroko pojętego centrum, a przynajmniej na pewno do obwodnic.

To, co pokazał autor, to coś, czego NIE należy robić i od czego się w USA odchodzi, a w Europie na szczęście rzadko kiedy na to wpadali. Niestety, w PRL-u władze polubiły wszelkiego rodzaju WZ-ki, przy których wszyscy cierpimy obecnie. A to tylko wersja light przeprowadzenia autostrady przez środek miasta. Autostrada JEST od tego, by był na niej duży ruch, a taki model prowadzenia przez środek zabudowy to również wielkie marnotrawstwo miejsca.
 Podziękowali: maciov
  Odpowiedz
#14
Dobra, dzisiaj na prawdę działasz mi na nerwy. Po pierwsze spójrz na datę publikacji tego poradnika i przeczytaj jego początek jeszcze raz i napisz tu co wywnioskowałeś. Przede wszystkim chodzi mi o autora...
Po drugie sama idea poradnika jest jak najbardziej okej. Nikt przecież nie każe budować autostrady w środku miasta.. Nikt nie zabrania wzorować się na tym poradniku tylko budując autostradę jako obwodnicę. Dla nowych graczy dla zgłębienia tajnik organizacji ruchu ten poradnik jest jak najbardziej prawidłowy.
Zresztą jeżeli tak dużo wiesz o ruchu drogowym w tej grze to zorganizuj własny poradnik. Nikt ci nie broni.
  Odpowiedz
#15
Wiem przecież, że to jest tłumaczenie. Nie rozumiem tej złości.
Po prostu tłumaczę, że tak się nie powinno robić, a oczywiście ostateczna decyzja i tak należy do gracza.
Mój post jest tak samo "nakazowy" jak niniejszy poradnik, więc nie bulwersuj się tak naprawdę nie wiadomo o co.

Zwłaszcza że to co powiedziałem, to nie są żadne tajniki ani zaawansowana wiedza, a rzeczy ogólnie znane. No przynajmniej poza gronem niektórych ludzi, którzy wszelkie zmiany w ruchu samochodowym widzą jako zamach na świętą wolność szlachecką.

A najbardziej nie rozumiem tego argumentu o dacie zamieszczenia tłumaczenia czy tam powstaniu poradnika. Co to zmienia? Jeśli byłby przestarzały, to zwrócenie na coś uwagi powinno być jeszcze bardziej w cenie (tak już teoretyzując).
  Odpowiedz
#16
Tak, zwrócenie uwagi i poprawienie wątku jest w cenie ale nie w sposób jaki ty to zrobiłeś. Aby poprawić poradnik (sprzed dwóch lat! i to ma znaczenie bo te dwa lata temu ta gra i poziom "zaawansowania" graczy znacznie odbiegały od tego co jest dzisiaj) naprawdę nie trzeba najpierw skrytykować go na całej linii (tak jak mówiłem, główna idea poradnika dalej jest aktualna, w zasadzie to wszystko jest okej poza autostradą w centrum do której tak jak mówiłem nikt nie zmusza), używać CAPSLOCKA na każdym kroku a potem skrytykować jeszcze do tego autora. Po przeczytaniu twojego postu odebrałem go tylko negatywnie.

I uwierz mi, 3/4 graczy zaczyna kompletnie nie mając pojęcia o ruchu drogowym i jego organizacji w mieście. Sam też tak zaczynałem a potem dziwiłem się że mam korki. Ten poradnik dla nowych graczy naprawdę wiele pomaga szczególnie że dla nich to właśnie SĄ tajniki i zaawansowana wiedza. Zresztą spójrz na yt na mniej popularnych twórców. Walą 6 pasmową aleję na każdym kroku.

Podkreślę to jeszcze raz, jak masz jakieś zastrzeżenia to zrób swój poradnik, nikt ci nie zabrania a też właśnie od tego - dzielenia się wiedzą - jest te forum.
  Odpowiedz
#17
Naprawdę bardzo fajny poradnik! Czekam na więcej ciekawostek! Wink
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 18 gości