Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Problem z wydajnością
#11
Powiedziałbym raczej, że za bardzo zaufali magii silnika Unity - miało być wygodnie i szybko w tworzeniu gry. Za pewne tak było, ale niestety nie da się połączyć łatwo tych dwóch rzeczy. Właściwie wystarczyło poświęcić po trochu obie z tych cech i nie miał bym co robić. Z drugiej strony było to małe kilkuosobowe studio w tamtym czasie to czemu się dziwić.

Co do samego moda to aktualnie jest testowany przez około 20 osób. Podczas testów wyszło kilka bugów (95% już poprawiłem) i jeden dość dziwny problem z uruchomieniem moda, a właściwie uruchamiał się w połowie, przez co połowa interfejsu użytkownika w miejscach gdzie grzebałem nie działa tak jak powinna (czasem nie działa w ogóle).
Został właściwie do wydania jeszcze jeden patch (ostatnie poprawki) i właśnie ten dziwny problem do rozwiązania którego aktualnie nie jestem w stanie odtworzyć, a wolałbym nie wypuszczać go w tym stanie, bo musiałbym potem odpowiadać na tysiące pytań - zasubskrybowałem, włączyłem, nie działa Crying

Co do optymalizacji gry... 
Gra mogła by działać znacznie lepiej... gdyby była statyczna. 
Obecny algorytm renderowania obiektów jest nieprzystosowany do trybu w jakim duża część użytkowników chciałaby grać - kamera pierwszoosobowa. Sam silnik gry nie pozwala na renderowanie wielowątkowe (prawdopodobnie żaden nie wspierał takich rzeczy w 2013-15 roku), a przynajmniej w wersji której gra używa.

W skrócie, algorytm radzi sobie bardzo dobrze jeśli ustawimy kamerę z góry lub pod bardzo lekkim kątem, a tragicznie jeśli skierujemy na horyzont (gra marnuje czas procesora (spowalniając renderowanie) na obiekty których i tak nie będzie widać).
Nie da się do tego użyć standardowych algorytmów jak w innych grach, powiedzmy GTA V - mapa tam jest statyczna, budynki nie pojawiają się i nie znikają na podstawie jakiś parametrów (patrz podnoszenie poziomu budynku), a i gracz nie ma możliwości dowolnego przemieszczania i dodawania obiektów w czasie gry. Te kilka cech sprawiają, że algorytm byłby absurdalnie skomplikowany i prawdopodobnie złożoność obliczeniowa zjadłaby cały zysk.

O symulacji nie wspominam, bo to inna historia...
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Wiadomości w tym wątku
Problem z wydajnością - przez Srebrzysty_Nap - 21-06-2020, 18:26
RE: Problem z wydajnością - przez PanKrzysztofTM - 21-06-2020, 18:47
RE: Problem z wydajnością - przez Srebrzysty_Nap - 21-06-2020, 19:12
RE: Problem z wydajnością - przez SZyMeX - 21-06-2020, 20:12
RE: Problem z wydajnością - przez Srebrzysty_Nap - 21-06-2020, 20:26
RE: Problem z wydajnością - przez krzychu124 - 22-06-2020, 12:00
RE: Problem z wydajnością - przez SZyMeX - 22-06-2020, 12:09
RE: Problem z wydajnością - przez krzychu124 - 22-06-2020, 12:20
RE: Problem z wydajnością - przez PanKrzysztofTM - 11-08-2020, 18:55
RE: Problem z wydajnością - przez kabexxx - 11-08-2020, 20:44
RE: Problem z wydajnością - przez krzychu124 - 16-08-2020, 03:51
RE: Problem z wydajnością - przez zyga666 - 16-08-2020, 19:41
RE: Problem z wydajnością - przez SZyMeX - 16-08-2020, 19:51
RE: Problem z wydajnością - przez zyga666 - 16-08-2020, 19:54
RE: Problem z wydajnością - przez krzychu124 - 16-08-2020, 20:45
RE: Problem z wydajnością - przez zyga666 - 16-08-2020, 21:30
RE: Problem z wydajnością - przez kabexxx - 20-08-2020, 01:30
RE: Problem z wydajnością - przez robsonn3322 - 28-08-2020, 18:52
RE: Problem z wydajnością - przez SZyMeX - 28-08-2020, 20:22

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości