To że są połączone to niewiele znaczy - znaczenie ma w jaki sposób są połączone. Problem jest notorycznie zgłaszany w ramach pomocy w komentarzach pod modem TM:PE czy Discordzie, jakoby modyfikacja coś psuła. Jak do tej pory, zawsze winne są ustawienia jakie użytkownik wprowadził z pomocą modyfikacji. Wystarczy jeden błąd w użyciu łącznika pasów w TM:PE czy strzałek pasów (nie wszystkie pasy połączone lub połączone tak że nie blokuje możliwości zjazdu ze skrzyżowania) i pojazdy nigdy nie znajdą ścieżki. Innymi słowy modyfikacja działa zbyt dobrze i nie jest odporna, na niekiedy bezsensowną konfigurację.
Polecam Broken Node Detector, ostatnio zaimplementowałem proste narzędzie do sprawdzania gdzie właściwie pojazd próbuje się dostać i nie może. Wystarczy wybrać "Broken path detector" i kliknąć na wybrany budynek i chwilę poczekać (symulacja musi być uruchomiona). Jeśli są jakieś problemy, zostaną wylistowane budynki (ich ID) wraz z przyciskiem do przeskoczenia kamery w miejsce gdzie się znajduje problematyczny budynek.
Potem wystarczy w TM:PE włączyć nakładki łącznika pasów, ograniczeń ruchu pojazdów (w opcjach moda) i z otwartym menu TM:PE przelecieć wzdłuż potencjalnie najkrótszej drogi między budynkami i sprawdzić dokładnie czy pasy są połączone poprawnie i czy nie ma gdzieś ograniczenia ruchu dla pojazdów z którymi występuje problem, bądź strzałek pasów ruchu uniemożliwiających skręt.
W ramach przypomnienia: jeśli droga ma 3 pasy i połączysz jeden pas tylko z jednym pasem na kolejnym segmencie to pojazdy przestaną "widzieć" niepołączone pasy (tworząc połączenie 1:1), co jak wspomniałem, bardzo łatwo można przeoczyć odcinając tym samym dostęp do połowy miasta kilkoma kliknięciami.