A ja mam tylko kilka modyfikacji, traffic president, modyfikację na większośśc ilość dróg i na edycję terenu i ciągnie mi powyżej 6 GB, ale za to tekstury mam na maxa ustawione, a moje miasto ma niecałe 6 tysięcy mieszkańców....
(21-02-2016, 19:56)Pawel napisał(a): A ja mam tylko kilka modyfikacji, traffic president, modyfikację na większośśc ilość dróg i na edycję terenu i ciągnie mi powyżej 6 GB, ale za to tekstury mam na maxa ustawione, a moje miasto ma niecałe 6 tysięcy mieszkańców....
wiem ze zadaje byc moze glupie pytania ale co to znaczy na max ustawione tekstury ?
chodzi o ustawienia graficzne podczas gry? - te mam na maxa - ilosc detali itp
w grze - opcje - grafika wszystko na max + duża rozdzielczość, bo mam duzy monitor
(21-02-2016, 20:28)Pawel napisał(a): w grze - opcje - grafika wszystko na max + duża rozdzielczość, bo mam duzy monitor
no to tez tak mam
ja mam 720 obiektów z warsztatu. Zapisane miasto wczytywało się 10-15 minut. Teraz zmniejszyłem ustawienia na średnie i wyraźnie wszystko szybciej się dzieje. Swoją drogą nawet na niższych ustawieniach gra wygląda naprawdę fajnie.
21-02-2016, 22:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-02-2016, 22:02 przez lulok.)
Tak sobie pomyślałem po przeczytaniu posta marcinabvb- czy jeśli przed zapisem i wyjściem z gry zmniejszę ustawienia graficzne do minimum to przy kolejnym wczytywaniu save\a gra załaduje mi się szybciej niż to wspomniane 10-15 min?
może i będzie szybciej, ale jak będziesz chciał zwiększyć tekstury, to trochę sobie poczekasz
(21-02-2016, 22:00)lulok napisał(a): Tak sobie pomyślałem po przeczytaniu posta marcinabvb- czy jeśli przed zapisem i wyjściem z gry zmniejszę ustawienia graficzne do minimum to przy kolejnym wczytywaniu save\a gra załaduje mi się szybciej niż to wspomniane 10-15 min?
U mnie jak coś zmieniam w ustawieniach graficznych z poziomu miasta to zawsze kończy się to wywaleniem do pulpitu. Może po prostu zanim wczytasz miasto zmień w menu poziom grafiki i powinno wszystko lepiej działać.
(21-02-2016, 18:53)istari napisał(a): Cześć.
Mam do Was pytanie.
Ile posiadacie obserwowanych produktów z warsztatu? Zauważyłem, że u mnie powyżej 700 produktów gra przestaje się włączać...
Pousuwałem kilka budynków i okazuje się, że tak do 700 sztuk jest wszystko OK i stabilnie.
Czy jest jakiś limit na ilość obserwowanych produktów w grze, który umożliwia nam jej swobodne odpalenie czy może po prostu tylko niektóre obiekty, mogą grę wywalać do pulpitu, lub uniemożliwiać jej włączenie?
A wy ile posiadacie zassanych budynków, pojazdów, modów etc.? Ciekawe mnie jakie standardowe ilości wchodzę w grę u innych graczy
Jeśli macie chęć to napiszcie z jakich modów korzystacie + ile dodatkowych elementów ściągnęliście z Warsztatu, tylko proszę Was o dokładność, gdyż dopasowanie ilości do stabilności gry jest wręcz frustrujące. Powinien powstać jakiś mod, który umożliwia podgląd stabilności gry z zassanymi dodatkami, jakiś wykres gdzie zbliża się to do wartości krytycznej etc.
Pozdrowienia!
(21-02-2016, 19:08)Pawel napisał(a): Tutaj nie chodzi o ilość dodatków, ale o ich jakość. Zależy od tego, jak budynek został zaprojektowany. Czasem jeden obiekt może rozwalić Ci całą grę.
Fajnym pomysłem będzie sprawdzenie jakości obiektów i stworzenie zaufanej listy. Dzięki za podsunięcie pomysłu, bo szykuję się do ciekawej modyfikacji forum
Z tego co czytałem, to za mody odpowiada pamięć RAM i można powiedzieć, że ręcznie wczytuje ona każdy mod po kolei podczas wczytywania gry. Zatem jeśli masz np. 500 modów i gra jeszcze Ci się wczytuje to przy 501 może się już wykrzaczyć. W takim wypadku musisz wpierw coś usunąć, żeby móc dodać coś nowego. U mnie przy 8 GB RAM-u mogę mieć około 825 modów. Niestety przy takiej liczbie modów gra uruchamia mi się ponad 20 minut i na początku mocno się tnie, lecz w późniejszej fazie gry nie ma problemów nawet przy miastach z liczbą ludności około 300 tys.
Podążając za tym co napisałem, testowałem fakt, czy gra uruchomi się z większą liczbą modów niż te 825 czy nie i z moich doświadczeń wynika, że jeśli jest ich za dużo gra się po prostu nie włączy i trzeba zredukować ich liczbę do maksymalnej jaką można mieć. Zatem wydaje mi się, że zależy to głównie od ilości a nie jakości modów.
22-02-2016, 17:32
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-02-2016, 17:34 przez gerth.)
Pytanie zupełnie bez sensu bo to zależy od kompa (no i jakości modów o czym wspomniał Paweł):
15 sek start (do menu) i 47 sek wczytanie gry ale...
mam Cities Skylines na SSD i dopiero zaczynam (miasto 7000, sama gra włączona zajmuje 5,5GB)
modów póki co 935, 0,97 GB. Na razie zero problemów (przy 200k mieszkańców i/lub 2k modów będzie na pewno dłużej)
Mam SSD i 16GB RAMu i i5 4690K
Jak miałem 8GB i nieco większe miasto to już pamięci zaczynało brakowac i miasto się wczytywało długo (ale to może był jakiś kiepski mod)
|