Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
"Szczecin" by Lukeps
#1
Witajcie w wirtualnym Szczecinie!
Mam na imię Łukasz i od początku wprowadzę Was w to co się będzie tutaj działo! Wink

Od dawien dawna gdzie tylko nie dostałem do rąk gry z edytorem próbowałem stworzyć idealną mapę miasta.
Ze względu na specyficzne ułożenie, piękne widoki, nietypową i pomieszaną zabudowę wybierałem zawsze swoje rodzinne miasto - Szczecin.
Nigdy nie było można stworzyć takiej kopii miejskiej, która by mnie w pełni satysfakcjonowała.
Próbowałem w wielu grach...
Odkopane gdzieś ze staroci (może ktoś zaczerpnie trochę inspiracji)

[Obrazek: 10.jpg][Obrazek: 16.jpg][Obrazek: 15.jpg][Obrazek: 14.jpg][Obrazek: 13.jpg][Obrazek: 12.jpg][Obrazek: 11.jpg][Obrazek: 10.jpg]

Wiecie co mnie zawsze irytowało w tych wszystkich edytorach i grach? To, że wszystko było szablonowe, równe i przewidywalne!
Miasta takie nie są...

Grzebiąc w necie któregoś nudnego wieczora znalazłem Cities Skylines. Ale ale... coś mi nie grało... Zobaczyłem dziwnie zmodyfikowaną grę, w której ktoś tworzył cuda jakich nigdzie dotąd nie widziałem. I tak się zaczęło.

Nie spodziewajcie się dalej wodotrysków typu piękne grafiki, ładne ozdoby, edytowane zdjęcia.
Przede mną postawiony fajny cel! ZROBIĆ TO W KOŃCU! Tak jak powinno być!
Czeka mnie masa roboty i ogrom potrzebnego czasu. Mam nadzieję, że forum przeżyje bo gdzieś chce to publikować! Smile

Niestety po aktualizacji i koszmarnych błędach moja dotychczasowa praca poszła w gruzy. Jedyne co mi zostało to kilka screen shotów, które robiłem telefonem aby pokazać koledze, że będzie wirtualny Szczecin.

Przygody zaczęły się od zrobienia odpowiednio wyskalowanej mapy w Photoshopie. 2 dni dłubania w g... i powstało takie coś!

[Obrazek: 2.jpg]

Tak, tak - to świecące to płynąca niczym strumyk z wolna woda w rzece Odra ;Wink.. no i wiadomo, że Zalew ... NIE TO NIE JEST MORZE!

Udało mi się zacząć rzeźbić jedną z wysp portowych, stoczniowych. Zwał jak zwał.

[Obrazek: 6.jpg]

[Obrazek: 7.jpg]

Hmmmm... najgorsze w takich projektach jest to, że chciałbyś zacząć od lewej i iść do prawej. No nie da się! Budzisz się rano i mówisz "Ale mam plan na Trasę Zamkową"! I jebs! Z prawej nagle jesteś na lewym środku mapy.

[Obrazek: 8.jpg]

A jak siadasz do komputera wieczorem to myślisz - kurczę co ja tam rano za wizję miałem...
I powstaje Ci taki makaron na twardo ...

[Obrazek: 3.jpg]

No oczywiście "dobry" kucharz powie - przecież makaron ciężko ugotować.

[Obrazek: 1.jpg]

[Obrazek: 4.jpg]
[Obrazek: 5.jpg]

A ja wówczas odpowiem - nieeeee wystarczy się postarać!

I do tego momentu głowa pracowała i było fajnie. Dzisiaj niestety trzeba zaczynać od nowa. No ale nie ma tego złego co na dobre by nie wyszło. Naoglądałem się filmów. Naoglądałem się Waszych pięknych miast. I mówię lecimy z koksem!

Udało mi się uruchomić w końcu Overlayera (czy jakoś tak) I lecę z mapą Szczecina na nowo. Więc do zobaczyska niebawem bo teren się już formuje Duży uśmiech
#2
No korzystania z "podkładów" tu chyba jeszcze nie było. Tak więc powodzenia no i czekam na efekty tej "pracy" Duży uśmiech
#3
a co z tym jest

___________________________________
on the author's blog
SZyMeX napisał 30-09-2017, 11:31:
Twoje posty nie wnoszą nic do tematów wątków. Zwykły spam.
Na razie 50% ostrzeżeń, za więcej takich pożegnasz się z forum...
#4
Nie dzięki Wink
Sama praca na "podkładzie" jest przyjemna.
Najgorsze jest formowanie terenu.
Mapa bazowa została już wczoraj wykonana. Dzisiaj trzeba ją dopracować. Może wieczorem albo jutro za dnia wrzucę pierwsze szlify Wink
#5
Mapa zrobiona i kolejny krash!
Gotowa pod budowę miasta mapa poszła do śmieci...

Nie chce mi się już po raz kolejny formować terenów.
Robię po kolei to na co mi przyjdzie pomysł.

Edit 1

Zaczynam w sumie od najtrudniejszej części miasta bo od wzgórz Puszczy Bukowej.
Teren bardzo mocno "zróżnicowany". Liczne wzniesienia, doliny, przełęcze itp...
Ogromna ilość roślinności, niskie pojedyncze zabudowania i autostrado/droga biegnąca od granicy z Niemcami aż nad morze do Świnoujścia.
Autostrada dosyć trudna do odwzorowania ze względu na liczne podjazdy, zjazdy i zakręty. Na szczęście na obszar mapy zmieściła się mniejsza jej część.

[Obrazek: 1.jpg?screen]

Jedno z kilku przejazdów leśno/wiejskich znajdujących się pod autostradą.

[Obrazek: 2.jpg?screen]

Trochę detali. Jeszcze trzeba będzie dopracować. Nazwy ulic itp. oczywiście będą zgodne z oryginałem.

[Obrazek: 3.jpg?screen]

Znalazłem ciekawego moda umożliwiającego dodawania własnych napisów na znakach. Niestety brak polskiej tekstury znaków. Posiłkowałem się niemiecką.

[Obrazek: 4.jpg?screen]

Drugi wiadukt, który biegnie bezpośrednio nad domami w jedne z przełęczy. Dzięki przezroczystym barierom dźwiękowym widać ze wzgórz panoramę sypialnej części miasta.

[Obrazek: 5.jpg?screen]

[Obrazek: 6.jpg?screen]

Można powiedzieć, że mało w sumie zrobione ale staram się robić w miarę dokładnie i zgodnie z oryginałem. Samo szukanie odpowiednich "modów, propów itp" zajmuje sporo czasu.

Swoją drogą znacie może jakieś niskie trawy, małe trawy albo elementy które mógłbym wsadzić pomiędzy bariery energochłonne? Może jakieś małe decalsy? Brzydko wygląda ta jasna tekstura piasku Frown

Najważniejsze, że prace trwają i w końcu trwać będą! Wink
#6
(01-10-2017, 21:53)Lukeps napisał(a): Znalazłem ciekawego moda umożliwiającego dodawania własnych napisów na znakach. Niestety brak polskiej tekstury znaków. Posiłkowałem się niemiecką.
Jak sie ten mod nazywa? Bardzo fajna rzecz.
#7
Tutaj jest mod:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/fi...=649674529

A tutaj znaki do niego:
http://steamcommunity.com/workshop/filed...=678309375

Nie wyświetlają mi się niestety wszystkie znaki w grze i nie dochodziłem jednak jeszcze do tego co może być powodem.
Ale i tak chyba najlepszy tego typu mod jaki widziałem.
#8
Co potrzebne jest do budowania "na podkładzie" ?
#9
(03-10-2017, 14:35)Mario napisał(a): Co potrzebne jest do budowania "na podkładzie" ?

Hmmm... w sumie trochę mozolnej pracy w edytorze graficznym i mod:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=overlayer


Zaczynasz od przygotowania grafiki w formacie .PNG
Wybierasz sobie fragment mapy jaki chcesz odtworzyć.
Metodą print screena przenosisz po kolei kawałek po kawałku fragmenty mapy do programu graficznego.
Ja używałem do tego celu Photoshopa.
Najgorsze na tym etapie jest określenie skali jaką chcesz uzyskać dla swojego miasta w grze i na mapie, którą kopiujesz.
Nie obejdzie się bez kilkukrotnego powiększania skali.
Najlepiej spróbować na narożniku mapy żeby nie robić na początku całego "podkładu"
Moja grafika ma wymiary 15000x15000 !!!
Dopiero na takiej skali grafiki udało mi się uzyskać satysfakcjonującą skalę dla odpowiednika drogi w grze.
W skrócie - droga w grze (każda) ma taką samą skalę na "podkładzie". Można powiedzieć, że miasto odwzorowane w skali 1:1 (mapa vs gra)

Gotowy podkład wrzucasz do folderu i cieszysz się podkładem w grze. Żeby go uruchomić naciskasz przycisk, który pokazuje się na głównym ekranie gry w momencie aktywowania moda.
Trzeba odczekać kilka sekund aż obrazek się załaduje. Przy takim rozmiarze grafiki może to trochę więcej trwać niż kilka sekund.
Nie jest też wskazane żeby tak się bawić na słabszych komputerach.

Oczywiście nie obejdzie się bez minusów moda.
Nie można używać swobodnie podkładu w grze. Za każdym razem muszę chwilę odczekać aż podkład się załaduje.
I największy minus jest taki, że jeśli się coś rysuje (np drogi) to ich nie widać. Dopiero jak wyłączymy podkład to zobaczymy jak tak na prawdę pociągnęliśmy drogi.
Jest to trochę irytujące ale nic się nie poradzi już na to.
No i najważniejszy minus! Jest to jedyny mod, który po dodatku Mass Transit jeszcze działa!!!!
Także nie ma co się martwić tylko uzbroić się w cierpliwość i skrupulatnie krok po kroku budować miasto Wink
#10
PART 2

Powstał zarys autostrady.
[Obrazek: 7.jpg?screen]

Dodatkowo betonowe podpory pod najwyższym wiaduktem. Ciężko znaleźć coś odpowiedniego więc trzeba składać z kilku.

[Obrazek: 8.jpg?screen]

Pod autostradą znajduje się kilak przejść dla pieszych w stronę lasu oraz przejazdów piaskowo/żwirowych

[Obrazek: 9.jpg?screen]

Najwięcej zabawy jest z płynnym formowaniem terenu i drogi. Wszystko tak aby było jak najbliżej oryginalnej wersji.

[Obrazek: 10.jpg?screen]

I oto wyłania się jeden ze zjazdów zaraz przy hotelu Panorama.

[Obrazek: 11.jpg?screen]

[Obrazek: 12.jpg?screen]

Takie detale sprawiają, że C:S potrafi być przepiękne.

[Obrazek: 13.jpg?screen]

[Obrazek: 14.jpg?screen]

Ciężko znaleźć coś podobnego do bryły hotelu więc znowu kleimy z kilku elementów.

[Obrazek: 15.jpg?screen]

[Obrazek: 16.jpg?screen]

Może nie ma spektakularnych postępów ale uwaga idzie na jak najlepsze odwzorowanie i detale! Smile
Hej i do zobaczenia niebawem !

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości