29-08-2018, 23:15
Witam. Mam problem z wydajnością spowodowany zapewne ilością obiektów. Jednak coś nie mogę się do tego przekonać. Dla porównania save z miastem o populacji 100 000 na obiektach domyślnych ładuje mi się w 15-20 min. Ze względu na to, że podstawowe obiekty nie satysfakcjonowały mnie postanowiłem pościągać "trochę" obiektów z warsztatu Steam. Głównie ściągałem bloki i wieżowce z wielkiej płyty oraz biurowce, a także pojazdy: samochody, autobusy, tramwaje itd. Wszystko byłoby ok, za dużo obiektów, muszę coś usunąć i po problemie, ale jedna rzecz nie daje mi spokoju. Przy tym save, w modzie TMPE, zabroniłem samochodom znikać przy parkowaniu, ponieważ chciałem pewnego urealnienia. Obecnie miasto dobiło do 60k mieszkańców, mam parę osiedli z wielkiej płyty, całą mapę odblokowaną (81 Tiles) i całą masę parkingów pełnych samochodów (dużo rodzai). W tym stanie gra ładuje się między 40 a 60 min. I tutaj zasadnicze pytanie, może ktoś już kiedyś się nad tym zastanawiał:
Co może bardziej obciążać grę? Nowe budynki oraz różne rodzaje samochodów czy po prostu to, że setki a nawet tysiące samochodów stoi na parkingach i ulicach, zamiast znikać? Przyznam, że wolałbym zrezygnować jednak z blokady na znikanie pojazdów, a zostawić budynki.
Czy same zaparkowane samochody mogą aż tak obciążać grę?
Co może bardziej obciążać grę? Nowe budynki oraz różne rodzaje samochodów czy po prostu to, że setki a nawet tysiące samochodów stoi na parkingach i ulicach, zamiast znikać? Przyznam, że wolałbym zrezygnować jednak z blokady na znikanie pojazdów, a zostawić budynki.
Czy same zaparkowane samochody mogą aż tak obciążać grę?