21-10-2014, 20:57
UWAGA! Ważna informacja od deweloperów. Wszystkie poniższe screeny pochodzą z wersji alpha i nie są ostatecznym odzwierciedleniem grafiki gry.
Witamy wszystkich ponownie w kolejnym dzienniku. Tym razem przyjrzymy się bliżej różnym zasobom naturalnym, które będą do waszej dyspozycji, gdy będziecie budować miasto swoich marzeń.
Ostatnio został zamieszczony dziennik dotyczący zagospodarowania stref.
1. Rodzaje zasobów naturalnych.
Kiedy zaczęliśmy opracowywać wygląd map w Cities: Skylines i skupiliśmy się na tym, co powinny zawierać doszliśmy do wniosku, że (zamiast zacząć tylko jakiś etap, w którym gracz zbuduje swoje miasto) mapy muszą mieć bardziej znaczącą rolę. Autostrady i koleje przecinające mapę oraz obszary wodne dostarczają sporo wyzwań przy rozwoju miast. Zasoby naturalne działają jako nagroda dla strategicznego rozwoju całej mapy.
Panel informacyjny z widokiem na różne zasoby naturalne, które znajdują się na mapie. Na stokach gór na wschodzie widać zasoby złoża rudy a na północy pola naftowe. Początkowo płytka ma żyzną ziemię dla tych, co chcieliby skupić się na rolnictwie.
W grze Cities: Skylines istnieją 4 rodzaje zasobów: ropa naftowa, złoża rudy, lasy i żyzne tereny. Zasoby są rozrzucone po całej mapie i gdy gracz poszerza swoje granice miasta to obejmuje płytką jeden lub więcej zasobów. Za pośrednictwem funkcji - polityki możne uzyskać dostęp do tych płytek. Oczywiście jeśli został osiągnięty odpowiedni „kamień milowy”, który odblokuje dzielnice i politykę.
Zasoby naturalne są podzielone na dwie kategorie: odnawialne i nieodnawialne. Lasy i żyzne tereny należą do zasobów odnawialnych, podczas gdy ropa naftowa i złoża rudy są nieodnawialne. Tak długo jak gracz nie zatruwa ziemi i równa z ziemią lasy zasoby te są zawsze dostępne do ich użycia. Chociaż złoża ropy naftowej i rudy są bardzo duże i zawierają mnóstwo jednostek to w pewnym momencie będą ulegać wyczerpaniu.
Leśnictwo jest dobrą alternatywą dla zwyczajnego przemysłu. Zysk z tego jest nieco wyższy i zasadniczo nie wpływa negatywnie na środowisko.
Rolnictwo wprowadza gospodarstwo zwierząt rolnych obok pól pszenicy i sadów jabłkowych
2. Dostęp do zasobów naturalnych.
Zastosowanie różnych zasobów naturalnych jest proste. Gdy gracz utworzy strefy przemysłowe na miejscu zasobów naturalnych może przejść do narzędzia okręgu i stworzyć dzielnicę. W tym dystrykcie za pomocą tego narzędzia może przypisać jedną specjalizację polityki przemysłowej. Z czasem przemysł zacznie osiągać określony typ branży do momentu, aż nie obejmie całej dzielnicy. Polityka tworzy zarówno ekstraktory jak i zakłady przetwórcze (rafinerie i tak dalej) jeśli złoża zasobów naturalnych są dostępne. Natomiast gdyby gracz chciał powrócić do zwykłego przemysłu, wystarczy wyłączyć politykę.
Ciężkie maszyny są potrzebne, aby uzyskać dostęp do bogactw pod powierzchnią ziemi. Uwaga dla przyszłych budowniczych miast: ciężkie maszyny powodują także nadmierne natężenie hałasu.
Nawet jeśli nie ma zasobów naturalnych w obszarze polityki, nadal tworzy się przemysł wybranego typu. Jednak te fabryki są tylko zakładami przetwórczymi, które importują surowce gdzie indziej (albo z innej części miasta albo spoza miasta). Ekstraktory takie jak wiertła ropy są nieprzydatne lub nieużyteczne bez dostępu do właściwego złoża.
3. Wpływ na gospodarkę i ochronę środowiska.
Zasoby nieodnawialne dostarczają spore ożywienie dla gospodarki miasta. Te specjalistyczne branże generują znacznie więcej podatków niż zwykły przemysł. Jednak ich wpływ na środowisko jest ogromne. Ponadto powodują zanieczyszczenia ziemi znacznie większe niż zwyczajny przemysł. Aby uruchomić przemysł naftowy i wydobywczy rudy wymagana jest znaczna ilość energii.
Chociaż przemysł naftowy jest bardzo zyskowny to wpływ na środowisko jest wyraźny. W okolicy widoczne gołym okiem drzewa zaczynają więdnąć ze względu na ciężkie zanieczyszczenia ziemi.
Zasoby odnawialne z drugiej strony powodują mniejsze ożywienie gospodarki, ale ze względu na ich naturalność są dla wszystkich znacznie wygodniejszym sposobem i źródłem o niewyczerpalnych zasobach. Wpływ leśnictwa na środowisko jest nieco cięższe niż zwykły przemysł, ale wymaga mniej energii do pracy niż ropa i ruda. Rolnictwo nie zanieczyszcza ziemi, lecz potrzebuje z kolei dużo świeżej wody do utrzymania pracy systemów nawadniania. To podobnie ożywia gospodarkę leśną i zapewnia ekologiczną żywność okolicznym sklepom w mieście (polityka ekologicznego rolnictwa tworzy zdrową żywność, która zwiększa dobrobyt obywateli).
Rolnictwo daje mniejszy zysk niż przemysł ciężki, ale ich wpływ na środowisko jest praktycznie żadne. Również jasne kolorowe budynki i grunty rolne tworzą miłą atmosferę, które towarzyszą żwirowym szosom.
4. Zasoby naturalne i elektrownie.
Odpowiednio, ropa i ruda mogą być wykorzystane do uruchomienia elektrowni olejowej i węglowej. Każda elektrownia ma rezerwy. Po ich wyczerpaniu wymagają prawidłowego paliwa albo z lokalnego przemysłu lub spoza miasta. Te elektrownie pracują w taki sam sposób i nieważne czy miasto ma własną produkcję, czy też nie. Jednak konfiguracje jak np.: przemysł rudy i mając elektrownie węglową i kupując wyprodukowane przez nią dobra, gracz może upewnić się, że otrzymuje najwięcej dochodów podatkowych ze względu na wzajemne korzyści uzyskane z lokalnego przemysłu (przemysł rudy) i ze sprzedaży swoich produktów do innej lokalnej jednostki (elektrowni węglowej).
Przemysł naftowy i złoża rudy mogą dostarczać swoje towary do lokalnych elektrowni. W ten oto sposób łatwiej utrzymać zapas rezerwy paliwa.
5. Handel ze światem zewnętrznym.
Cały przemysł w Cities: Skylines skupia się na sprzedaży swoich towarów do lokalnych firm i usług miejskich, które je wymagają. Jednakże, jeśli wykryje nadmiar dóbr w produkcji, to będzie sprzedawać swoje wyroby do świata zewnętrznego. Podobnie jak gracz zdecyduje się na dostęp do specjalistycznej branży, lecz nie ma do dyspozycji odpowiednich zasobów złoża, nowo utworzony przemysł będzie importować towary do dalszego ich przetwarzania. Następnie ponownie będzie handlować z lokalnymi firmami i niektórymi usługami miejskimi lub wyśle towar z powrotem do świata zewnętrznego.
Ciężarówki jak ta niebieska na obrazku ogranicza się do przewozu ładunków w granicach miasta a także poza miastem. Przy planowaniu stref przemysłowych ważne jest również, aby zaplanować tak drogi, by skutecznie umożliwić przewóz ładunków.
Autor materiału: Henkka
Źródło przetłumaczone ze strony: http://forum.paradoxplaza.com/forum/sho ... -Skylines-–-Dev-Diary-3-Natural-resources przez Marov. Udostępnianie jest niemożliwe, jedynie za zgodą administratora.
Witamy wszystkich ponownie w kolejnym dzienniku. Tym razem przyjrzymy się bliżej różnym zasobom naturalnym, które będą do waszej dyspozycji, gdy będziecie budować miasto swoich marzeń.
Ostatnio został zamieszczony dziennik dotyczący zagospodarowania stref.
1. Rodzaje zasobów naturalnych.
Kiedy zaczęliśmy opracowywać wygląd map w Cities: Skylines i skupiliśmy się na tym, co powinny zawierać doszliśmy do wniosku, że (zamiast zacząć tylko jakiś etap, w którym gracz zbuduje swoje miasto) mapy muszą mieć bardziej znaczącą rolę. Autostrady i koleje przecinające mapę oraz obszary wodne dostarczają sporo wyzwań przy rozwoju miast. Zasoby naturalne działają jako nagroda dla strategicznego rozwoju całej mapy.
Panel informacyjny z widokiem na różne zasoby naturalne, które znajdują się na mapie. Na stokach gór na wschodzie widać zasoby złoża rudy a na północy pola naftowe. Początkowo płytka ma żyzną ziemię dla tych, co chcieliby skupić się na rolnictwie.
W grze Cities: Skylines istnieją 4 rodzaje zasobów: ropa naftowa, złoża rudy, lasy i żyzne tereny. Zasoby są rozrzucone po całej mapie i gdy gracz poszerza swoje granice miasta to obejmuje płytką jeden lub więcej zasobów. Za pośrednictwem funkcji - polityki możne uzyskać dostęp do tych płytek. Oczywiście jeśli został osiągnięty odpowiedni „kamień milowy”, który odblokuje dzielnice i politykę.
Zasoby naturalne są podzielone na dwie kategorie: odnawialne i nieodnawialne. Lasy i żyzne tereny należą do zasobów odnawialnych, podczas gdy ropa naftowa i złoża rudy są nieodnawialne. Tak długo jak gracz nie zatruwa ziemi i równa z ziemią lasy zasoby te są zawsze dostępne do ich użycia. Chociaż złoża ropy naftowej i rudy są bardzo duże i zawierają mnóstwo jednostek to w pewnym momencie będą ulegać wyczerpaniu.
Leśnictwo jest dobrą alternatywą dla zwyczajnego przemysłu. Zysk z tego jest nieco wyższy i zasadniczo nie wpływa negatywnie na środowisko.
Rolnictwo wprowadza gospodarstwo zwierząt rolnych obok pól pszenicy i sadów jabłkowych
2. Dostęp do zasobów naturalnych.
Zastosowanie różnych zasobów naturalnych jest proste. Gdy gracz utworzy strefy przemysłowe na miejscu zasobów naturalnych może przejść do narzędzia okręgu i stworzyć dzielnicę. W tym dystrykcie za pomocą tego narzędzia może przypisać jedną specjalizację polityki przemysłowej. Z czasem przemysł zacznie osiągać określony typ branży do momentu, aż nie obejmie całej dzielnicy. Polityka tworzy zarówno ekstraktory jak i zakłady przetwórcze (rafinerie i tak dalej) jeśli złoża zasobów naturalnych są dostępne. Natomiast gdyby gracz chciał powrócić do zwykłego przemysłu, wystarczy wyłączyć politykę.
Ciężkie maszyny są potrzebne, aby uzyskać dostęp do bogactw pod powierzchnią ziemi. Uwaga dla przyszłych budowniczych miast: ciężkie maszyny powodują także nadmierne natężenie hałasu.
Nawet jeśli nie ma zasobów naturalnych w obszarze polityki, nadal tworzy się przemysł wybranego typu. Jednak te fabryki są tylko zakładami przetwórczymi, które importują surowce gdzie indziej (albo z innej części miasta albo spoza miasta). Ekstraktory takie jak wiertła ropy są nieprzydatne lub nieużyteczne bez dostępu do właściwego złoża.
3. Wpływ na gospodarkę i ochronę środowiska.
Zasoby nieodnawialne dostarczają spore ożywienie dla gospodarki miasta. Te specjalistyczne branże generują znacznie więcej podatków niż zwykły przemysł. Jednak ich wpływ na środowisko jest ogromne. Ponadto powodują zanieczyszczenia ziemi znacznie większe niż zwyczajny przemysł. Aby uruchomić przemysł naftowy i wydobywczy rudy wymagana jest znaczna ilość energii.
Chociaż przemysł naftowy jest bardzo zyskowny to wpływ na środowisko jest wyraźny. W okolicy widoczne gołym okiem drzewa zaczynają więdnąć ze względu na ciężkie zanieczyszczenia ziemi.
Zasoby odnawialne z drugiej strony powodują mniejsze ożywienie gospodarki, ale ze względu na ich naturalność są dla wszystkich znacznie wygodniejszym sposobem i źródłem o niewyczerpalnych zasobach. Wpływ leśnictwa na środowisko jest nieco cięższe niż zwykły przemysł, ale wymaga mniej energii do pracy niż ropa i ruda. Rolnictwo nie zanieczyszcza ziemi, lecz potrzebuje z kolei dużo świeżej wody do utrzymania pracy systemów nawadniania. To podobnie ożywia gospodarkę leśną i zapewnia ekologiczną żywność okolicznym sklepom w mieście (polityka ekologicznego rolnictwa tworzy zdrową żywność, która zwiększa dobrobyt obywateli).
Rolnictwo daje mniejszy zysk niż przemysł ciężki, ale ich wpływ na środowisko jest praktycznie żadne. Również jasne kolorowe budynki i grunty rolne tworzą miłą atmosferę, które towarzyszą żwirowym szosom.
4. Zasoby naturalne i elektrownie.
Odpowiednio, ropa i ruda mogą być wykorzystane do uruchomienia elektrowni olejowej i węglowej. Każda elektrownia ma rezerwy. Po ich wyczerpaniu wymagają prawidłowego paliwa albo z lokalnego przemysłu lub spoza miasta. Te elektrownie pracują w taki sam sposób i nieważne czy miasto ma własną produkcję, czy też nie. Jednak konfiguracje jak np.: przemysł rudy i mając elektrownie węglową i kupując wyprodukowane przez nią dobra, gracz może upewnić się, że otrzymuje najwięcej dochodów podatkowych ze względu na wzajemne korzyści uzyskane z lokalnego przemysłu (przemysł rudy) i ze sprzedaży swoich produktów do innej lokalnej jednostki (elektrowni węglowej).
Przemysł naftowy i złoża rudy mogą dostarczać swoje towary do lokalnych elektrowni. W ten oto sposób łatwiej utrzymać zapas rezerwy paliwa.
5. Handel ze światem zewnętrznym.
Cały przemysł w Cities: Skylines skupia się na sprzedaży swoich towarów do lokalnych firm i usług miejskich, które je wymagają. Jednakże, jeśli wykryje nadmiar dóbr w produkcji, to będzie sprzedawać swoje wyroby do świata zewnętrznego. Podobnie jak gracz zdecyduje się na dostęp do specjalistycznej branży, lecz nie ma do dyspozycji odpowiednich zasobów złoża, nowo utworzony przemysł będzie importować towary do dalszego ich przetwarzania. Następnie ponownie będzie handlować z lokalnymi firmami i niektórymi usługami miejskimi lub wyśle towar z powrotem do świata zewnętrznego.
Ciężarówki jak ta niebieska na obrazku ogranicza się do przewozu ładunków w granicach miasta a także poza miastem. Przy planowaniu stref przemysłowych ważne jest również, aby zaplanować tak drogi, by skutecznie umożliwić przewóz ładunków.
Autor materiału: Henkka
Źródło przetłumaczone ze strony: http://forum.paradoxplaza.com/forum/sho ... -Skylines-–-Dev-Diary-3-Natural-resources przez Marov. Udostępnianie jest niemożliwe, jedynie za zgodą administratora.