Hmm rzeczywiście dziwne. Ja też rozbudowywuje miasto i problemów nie mam. Ot czasem jakiś opuszczony budynek, ale bez większej plagi.
Elektrownie mam w różnych częściach miasta i od każdej z nich osobna linia. Centrum prosta siatka ulic + drogi jednokierunkowe, przedmieścia fantazyjne, kilka ringów z szerszymi drogami dookoła centrum, pociąg, autobus. Nawet metra jeszcze nie mam, fakt są w niektórych miejsach korki, ale póki co nic złego się nie dzieje.
Być może system transportowy nie jest dobrze zaprojektowany (nie zrozum mnie źle, nie oceniam niczego, to jedynie przypuszczenia), no bo ludzie tworzą miasta dużo większe - na filmiku widziałem 300 tysięczne miasto, które funkcjonowało super, ale facet nie grał na najszybszej prędkości i tylko budował byle jak najszybciej i najwięcej. Grał na najwolniejszej prędkości, obserował miasto, poprawiał miejsca gdzie sie coś zaczynało dziać i przede wszystkim działał ODRAZU jak był jakiś problem. Wiele osób gra na trzeciej prędkości i bagatelizuje to co się dzieje w poszczególnych częściach miasta. Ja również gram tylko na 1 prędkości, tej najwolniejszej i póki co niczego złego nie zauważyłem. Jak pojawia się kilka ikonek, że śmieci zalegają, patrzę -no tak wysypisko pełne, a trzeba pilnować, żeby nie było wypełnione na 100%, bo śmieciarki przestają jezdzić - należy je opróżnić do innego zakładu zanim osiagnie wartość 100%, podobnie zresztą jest z cmentarzem!
Drogi i słuzby publiczne - tu trzeba unikać jak największej ilości skrzyżowań na najszerszych ulicach (tych 2 i 3 pasmowych), korzystać z ulic jednokierunkowych i nie lokować straży, szpitali czy policji w miejsach, gdzie się tworzą korki, a jak takowe są - wystarczy dany urząd przenieść w inne miejsce - mamy przecież taką opcję bez potrzeby wyburzania i stawiania od nowa.
Wydaje mi się, że wielu z nas przyzwyczaiło się między innymi do Cities XL, gdzie na potęge stawiało się tylko strefy a wszystkie instytucje byle gdzie, byle by były, bo i tak większego znaczenia to nie miało. Tutaj to się nie sprawdza, w tej grze potrzeba więcej przemyślenia.
Ktoś jeszcze z Was miał podobne problemy w grze? Jeśli rzeczywiście będzie się to powtarzać, to trzeba uderzyć do deweloperów, ale na forum Paradoxa nie widziałem podobnych tematów.