Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Cities skylines a procesory wielowątkowe
#1
cześć,
ma ktoś z Was nowszy procesor czy to Intela czy AMD, ile Waszym zdaniem gra potrafi wykorzystać wątków/rdzeni procesora?
  Odpowiedz
#2
U mnie, na i5-10400f i przy małym mieście (jeszcze bez odpalenia symulacji -> brak mieszkańców itp) wygląda to tak:
[Obrazek: OlCrA1M.jpg]

Jakiś stopień wielowątkowości jest, ale z tego co na szybko udało mi się zorientować, to na pewno mogłoby być lepiej.
  Odpowiedz
#3
Realnie jakieś 6-8 wątków z tym, że dwa są krytyczne (1 - renderowanie, 1 - symulacja)

Czyli w skrócie:
- 1 główny wątek
  - UI, 
  - renderowanie - przygotowanie danych - dużo czasu CPU potrzebuje na obliczanie co będzie widoczne w kamerze i jak pogrupować obiekty no i na samo przesłanie tego wszystkiego(wygenerowanie żądań) + synchronizacja z wątkiem symulacji
  - interakcje z peryferiami (mysz, klawiatura)
  - mody,
- 1 symulacja: aktualizacja ogólnie wszystkiego co się rusza i nie rusza xD
- 1 woda
- 1 audio
- 1 do 4 wyszukiwanie ścieżek (zastanawiam się nad zdjęciem tego limitu, albo chociaż podniesieniem do 8)
- i mnóstwo innych mało znaczących (generowanych na żądanie) (w sumie jakieś 70-80 XD)

Jeśli chodzi o wyszukiwanie ścieżek to przy bardzo dużych miastach (testowe 655k z WS) i pełnym obciążeniu tych 4 wątków, mój system (leciwy laptopowy i7 4c/8t) ledwo daje radę robić cokolwiek innego poza grą (95-99% CPU/GPU/16GB RAM). 

Testowałem 6 i 8 wątków wyszukiwania ścieżek, tyle, że przy mniejszych miastach nie ma takiego zapotrzebowania, a na większych i tak CPU nie ma mocy przerobowych przy 8 wątkach i symulacja zaczyna poważnie lagować(zatrzymuje się lub reaguje z opóźnieniem na ruch kamery(tak... kamera jest wpięta w wątek symulacji z którą się synchronizuje) wraz z całym systemem (lepsze to niż jakikolwiek benchmark Finna ).
  Odpowiedz
#4
nie wygląda to obiecująco

(13-12-2020, 00:48)krzychu124 napisał(a): - 1 do 4 wyszukiwanie ścieżek (zastanawiam się nad zdjęciem tego limitu, albo chociaż podniesieniem do 8)
- i mnóstwo innych mało znaczących (generowanych na żądanie) (w sumie jakieś 70-80 XD)

Jeśli chodzi o wyszukiwanie ścieżek to przy bardzo dużych miastach (testowe 655k z WS) i pełnym obciążeniu tych 4 wątków, mój system (leciwy laptopowy i7 4c/8t) ledwo daje radę robić cokolwiek innego poza grą (95-99% CPU/GPU/16GB RAM). 

Testowałem 6 i 8 wątków wyszukiwania ścieżek, tyle, że przy mniejszych miastach nie ma takiego zapotrzebowania, a na większych i tak CPU nie ma mocy przerobowych przy 8 wątkach i symulacja zaczyna poważnie lagować(zatrzymuje się lub reaguje z opóźnieniem na ruch kamery(tak... kamera jest wpięta w wątek symulacji z którą się synchronizuje) wraz z całym systemem (lepsze to niż jakikolwiek benchmark Finna ).
możesz napisać co to są te ścieżki? jak to rozumieć ?
  Odpowiedz
#5
(12-12-2020, 21:27)SZyMeX napisał(a): U mnie, na i5-10400f i przy małym mieście (jeszcze bez odpalenia symulacji -> brak mieszkańców itp) wygląda to tak:
[Obrazek: OlCrA1M.jpg]

Jakiś stopień wielowątkowości jest, ale z tego co na szybko udało mi się zorientować, to na pewno mogłoby być lepiej.
możesz wrzucić jak to wygląda po odpaleniu symulacji?
  Odpowiedz
#6
Po południu wrzucę. Zaznaczę jeszcze, że mam FPS boostera od @krzychu124.
  Odpowiedz
#7
(13-12-2020, 11:29)SZyMeX napisał(a): Po południu wrzucę. Zaznaczę jeszcze, że mam FPS boostera od @krzychu124.

napiszesz o tym coś więcej? co to jest, co daje, jakie ma skutki uboczne?
  Odpowiedz
#8
https://citiesskylines.pl/temat-FPS-Booster

Skutków ubocznych brak. Skok fps-ów w zależności od specyfikacji komputera i wielkości miasta, nawet o kilkadziesiąt klatek Wink (w niektórych miejscach oczywiście)
  Odpowiedz
#9
(13-12-2020, 09:42)klinsmann napisał(a): nie wygląda to obiecująco

(13-12-2020, 00:48)krzychu124 napisał(a): - 1 do 4 wyszukiwanie ścieżek (zastanawiam się nad zdjęciem tego limitu, albo chociaż podniesieniem do 8)
- i mnóstwo innych mało znaczących (generowanych na żądanie) (w sumie jakieś 70-80 XD)

Jeśli chodzi o wyszukiwanie ścieżek to przy bardzo dużych miastach (testowe 655k z WS) i pełnym obciążeniu tych 4 wątków, mój system (leciwy laptopowy i7 4c/8t) ledwo daje radę robić cokolwiek innego poza grą (95-99% CPU/GPU/16GB RAM). 

Testowałem 6 i 8 wątków wyszukiwania ścieżek, tyle, że przy mniejszych miastach nie ma takiego zapotrzebowania, a na większych i tak CPU nie ma mocy przerobowych przy 8 wątkach i symulacja zaczyna poważnie lagować(zatrzymuje się lub reaguje z opóźnieniem na ruch kamery(tak... kamera jest wpięta w wątek symulacji z którą się synchronizuje) wraz z całym systemem (lepsze to niż jakikolwiek benchmark Finna ).
możesz napisać co to są te ścieżki? jak to rozumieć ?

Wyszukiwanie ścieżek jest to proces który następuje dla każdego pojazdu i mieszkańca w grze.
W skrócie opowiada on za znalezienie drogi między punktem A, a punktem B, czyli na przykład wyszukuje ścieżkę rozpoczynając od domu mieszkańca do. powiedzmy jego pracy.
Może przebiegać ona różnymi środkami transportu. Część może być pieszo, część pociągiem, potem w autobus i pieszo z przystanku do budynku gdzie mieszkaniec pracuje.

Podobnie w innych przypadkach, między połączeniami  zewnętrznymi po torach, wodzie czy powietrzu do twoich przystanków, portów czy lotnisk. W miastach >60-80tys mieszkańców w użyciu może być nawet ponad 50-80tys. ścieżek jednocześnie.

Ścieżki mieszkańców są zazwyczaj dość krótkie, bo zawierają tylko odcinki od/do przesiadki między komunikacją miejską a podróżą pieszo, tj. dom -> przystanek, dom -> zaparkowany samochód itd.

Ścieżki komunikacji miejskiej, np. autobusów czy pociągów są współdzielone i mieszkaniec wsiadając do autobusu tak na prawdę przełącza się na ścieżkę autobusu i czeka aż zatrzyma się na odpowiednim przystanku po czym po wyjściu z pojazdu musi zapytać o nową ścieżkę do następnego punktu
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości